+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

تمیز کردن مبل استیل

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1400/04/19

تمیز کردن مبل استیل یا سلطنتی از اهمیت ویژه ای برخور دار است چرا که باتوجه به قیمت مبلمان استیل هزینه ای بالایی را باید پرداخت کرد. برای تمیز کردن این مدل مبل بایستی دقت و توجه بیشتری داشته باشید. میب سلطنتی در خانه جلوه ویژه ای دارد. از گذشته این مدل مبل ما را به یاد زندگی مجلل و با شکوه می اندازد. استفاده از روش های مناسب برای تمیز کردن و شستن مناسب مبلمان به طول عمر این وسیله می افزاید. اگر با اصول درست مبلمان را تمیز نمایید قدم بزرگی در نگهداری آن برداشته اید.

 

تمیز کردن مبل استیل

 

روش های تمیز کردن مبل استیل یا سلطنتی:

مبل سلطنتی شکوه و جلوه ی ویژه ای دارد. از منبت کاری روی سطح چوب آن استفاده می شود. این هنر اصیل ایرانی مورد توجه بسیاری از افراد است. این نوع مبلمان به دلیل جنس چوب کمی سنگین است. از انواع دیگر مبل گرانتر است اما طول عمری بیشتری نیز دارد. از این رو بهره بردن از روش های تمیز کردن مبل استیل اهمیت زیادی دارد.

برای تمیز کردن این مبلمان نیاز به حلال ها دارید. قبلا اقدام حتما لیبل مبل را مشاهده نمایید. بر روی لیبل روش های شست و شو نیز نوشته شده است.

تمیز کردن مبل سلطنتی با سرکه و مایع دستشویی:

قبل از هر چیز برای تمیز کردن مبل استیل بایستی آب مقطر فراهم نمایید. هرگز از آب لوله کشی استفاده نکنید زیرا فرآیند تمیز کاری به درستی انجام نمی شود. حتما از دستمال پارچه ای  رنگ روشن و ترجیحا نخی برای تمیز کردن استفاده کنید. توجه کنید که هرگاه خواستید مبلمان خود را تمیز کنید حتما در ابتدا روی قسمت کوچکی از مبل امتحان نمایید و سپس در صورت ایجاد نتیجه مطلوب سراغ بقیه قسمت ها بروید.

نحوه تمیز کاری به چه صورت است؟

در ابتدا قبل از هر کاری مبلمان خود را به خوبی جارو برقی بکشید. در این صورت گرد و غباری که برروی مبل نشسته است خارج می شود. یک قاشق غذاخوری سرکه و یک قاشق غذا خوری مایع دستشویی را با دو استکان آب مقطر مخلوط کنید. سپس پارچه را به آن آغشته نمایید. در واقع کار شما به این صورت است که با این پارچه روی نقاط مختلف می کشید اما دقت کنید که مبل خیس نشود. روی قسمت های چوبی هم نکشید چون باعث پوسیدگی چوب می شود. سپس با دستمال دیگری که با آب مقطر خیس نموده اید کف و صابون را بگیرید.

گاهی افراد از برس خشک برای بیرون آوردن گرد و غبار مبل استفاده می کنند. توصیه ما به شما استفاده از برس خشک با موی طبیعی است.

تمیز کردن مبل استیل و از بین بردن لکه با جوش شیرین:

به کمک جوش شیرین می توان به راحتی لکه ها را از بین برد. شما می توانید از نصف آب به علاوه نصف جوش شیرین استفاده نماییده. شاید برایتان جالب باشد که جوش شیرین خشک نیز قابلیت تمیز کنندگی دارد. می توانید آن را برروی مبل بپاشید و سپس آن را با جاروبرقی تمیز نمایید. توجه کنید که جوش شیرین به صورت خشک باشد و چه به صورت مخلوط با آب بایستی 20 دقیقه رو یلکه مورد نظر قرار بگیرد تا آن را تمیز نماید.

چگونه چوب مبل سلطنتی را تمیز کنیم؟

همان گونه که تمیز کردن پارچه مبل مهم است تمیز کردن چوب آن نیز اهمیت دارد. برای تمیز کردن قسمت چوبی باید از یک دستمال میکروفیبر بهره ببرید. از آب و مایع دستشویی نیز می توانید کمک بگیرید. اما نکته قابل توجه این است که سطح چوب را بلافاصله بعد از تمیز کاری خشک نمایید. زیرا در غیر این صورت سبب پوسیدگی و خرابی چوب خواهد شد. برای خشک کردن آن می توانید از دستمال ضخیم و یا حتی حوله بهره ببرید.

برای تمیز کردن می توانید از پارافین و یا گلیسیرین استفاده کنید. توجه کنید که این مواد را به روی پارچه مبل نزنید. پارافین و گلیسیرین باعث جلا و درخشش مبل ها خواهند شد.

سخن آخر:

تمیز کردن مبل استیل از اهمیت زیادی برخور دار است. از حلال های گفته شده استفاده نمایید. قبل از تمیز کاری کامل جارو برقی بکشید. و محلول تمیز کاری را فقط روی قسمت کوچکی امتحان نمایید. در صورت نتیجه مطلوب روی تمام قسمت ها امتحان کنید. سعی کنید در استفاده از مواد شوینده سطح مبل خود را زیادی خیس نکنید که برای خشک کردن آن دچار مشکل شوید. حتما بلافاصله بعد از تمیز کاری با دستمال خشک محل ها را خشک نمایید.

 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری