+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

مبل ویلایی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/25

مبل فضای باز

مبل کلاسیک

مبل کلاسیک چوبی

مبل در دکوراسیون حال حاضر جایگاه ویژه ای در بخش های مختلف یک منزل و محیط های باز دارد. حال اینکه با توجه به مواد اولیه مختلف و البته کیفیت آن می توان طول زمان استفاده از مبلمان و محصولات هم دسته آن را متفاوت دانست. در این مطلب از سری مقالات مدل های مختلف مبل و البته محیط های قرار گیری آن به فضا هایی که شامل پاسیو و تراس و حتی باغ ها می شود خواهیم پرداخت. باید توجه داشت که این محیط با نظر به اینکه در عموم مواقع در زیر نور آفتاب است و در معرض مستقیم باران و هوای آزاد قرار دارد می تواند دچار آسیب های متفاوتی شود. در عموم مواقع مواد اولیه مصرفی برای مبلمان فضای باز با مبل منزل کاملا متفاوت است. حال اینکه این مواد اولیه باید دارای چه ویژگی هایی باشد از جمله مهم ترین موارد است که در خرید مبل فضای باز می بایست به آن توجه داشت. چوب روس و یا پلاستیک و فلز از جمله مواد اولیه ای است که بیشترین استفاده ممکن را در این سبک محصولات و تولیدات دارد. در دنیای دکوراسیون امروزه مشاهده شده که همین مبل فضای باز دارای سبک های مختلفی در طراحی است. سبک هایی که در برخی مورد بسیار مشابه مبلمان فضای داخلی منزل می شود. با این تفاوت که ابعاد و مواد اولیه متفاوتی دارند.حال باید توجه داشت که این مدل مبل منزل دارای تعریف ویژه و گسترده ای است که حتما توصیه میکنیم در صورت تمایل به خرید آن به این بخش توجه نمایید. از جمله مدل های مبل که امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد مبلمان های فضای بزرگ است. منظور از فضای بزرگ منازل و محوطه های وسیع هست.یکی از این فضا ها می تواند محیط های ویلایی در نظر گرفته شود. مبل ویلا خود می تواند دارای دو بخش متفاوت باشد.

  • مبل فضای داخلی ویلا
  • مبل فضای باز ویلا

هر کدام از این دو نوع سبک مبل می تواند دارای ویژگی های ظاهری و البته ساختاری منحصر به فرد خود باشد. در وهله اول سعی میکنیم در مورد سبک مدل فضای داخلی ویلا صحبت نماییم. فضای داخلی یک ویلا باید دارای سبک بسیار ساده و در عین حال آرامش بخشی باشد. به نحوی که چه در زمینه روشنایی این محیط و چه در زمینه طیف های رنگی به کار رفته در آن تا حدی زیادی شما را به محیطی برای آسایش نزدیک کند. در حالت کلی مبل های مورد استفاده در فضای داخلی ویلا می تواند با توجه به دکوراسیون داخلی دچار تغییر گردد. سبک های مرسوم در ظاهر مبل ویلا می توان به موارد زیر اشاره داشت.

هر کدام از این مدل ها و البته استفاده از آن تابع میزان فضایی است که برای مبل ویلا در نظر دارید.

مبل راحتی مکانیزم

مبل راحتی مکانیزم

مبل راحتی ویلایی

مدل مبل راحتی دارای تنوع بسیاری زیادی است. به نحوی که این امکان را بوجود می آورد تا از سبک های طراحی مختلف ان در اتاق های بسیار و دکوراسیون های مختلف استفاده نمود. مبلمان راحتی در سال های ابتدایی تولید آن بیشتر در محیط هایی مانند هال و پذیرایی مورد استفاده قرار می گرفت. با توجه به گسترش روز به روز نقش مبل در فضای های مختلف منزل و حتی محیط کار این مدل مبلمان هم دارای طراحی های متفاوتی شد. یکی از این بخش ها مدل ویلایی و فضای باز به حساب می آید. از جمله ویژگی هایی که یک مبل مخصوص قرار گیری در دکوراسیون داخلی ویلا دارد حالت ریلکسی بودن است. حتما تا به حال مشاهده نموده اید که در برخی مدل مبل ها میزان ریلکسی بودن آن نسبت به محصولات هم دسته خود بیشتر در نظر گرفته شده. در این بخش از مدل مبل راحتی استفاده از مواد اولیه ای مانند ویسکوز و اسفنج بیشتر به چشم می آید. لطفا توجه داشته باشید که اگر در نظر دارید از مدل مبل راحتی برای محیط ویلا و فضای های استراحت خود استفاده نمایید این مبلمان باید دارای چه ویژگی هایی باشد. به طور کلی همان طور که مطلع هستید محیط ویلا می بایست دارای دکوراسیون آرام و مخصوص آسایش باشد. یکی از بخش های مهم در چیدمان ویلا مبل استفاده شده در آن می باشد. عموم مبل های راحتی که برای استفاده در ویلا در نظر گرفته می شود دارای نشیمن بسیار راحت و به اصطلاح ریلکسی هست. به نحوی که در کلیات بدنه این مبل از اسفنج و ویسکوز استفاده می شود. البته در برخی موارد امکان دارد که با توجه به طراحی ساختمانی محل قرار گیری مبل از شکل های ال مانند و یا یو مانند برای دکوراسیون مبل راحتی استفاده شود.

مبل کلاسیک

مبل کلاسیک فرانسوی

مبل کلاسیک ویلایی

انوع مختلفی در زمینه تولید مبل کلاسیک وجود دارد که این تنوع می تواند دست شما را برای انتخاب هر چه بهتر باز گرداند. همانطور که در مطالب قبل به آن اشاره داشتیم مدل هایی مانند اتریشی ، کلاسیک مدرن و کلاسیک راحتی از جمله مرسوم ترین محصولات در زمینه مدل مبل کلاسیک به حساب می آید. حال اینکه در برخی مواقع ممکن است تا کل محیط ویلای شما و یا حتی بخشی از آن دارای دکوراسیون کلاسیک و نسبتا پر کار باشد. در این حالت مبل کلاسیک را می توانید از جمله انتخاب های خود در نظر بگیرید. این نوع مدل مبلمان مخصوص ویلا هایی است که بخش های متفاوت یا به اصطلاح اتاق های متفاوت دارد. اتاق مهمان و مبل کلاسیک از جمله دکوراسیون های است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. مدل مبل کلاسیک نسبت به مبل راحتی دارای پیچیدگی های به نسبت بیشتری است که البته محصول را شکیل و زیبا تر می کند. باز می بایست توجه داشت که همین مبل کلاسیک کاملا متفاوت از مدل آپارتمانی خود است و می تواند دارای حجم به نسبت بیشتری باشد.از جمله ویژگی های این مدل مبل جدا از چوب مصرفی دسته های عریض و بزرگ است.

مبل استیل

مبل استیل طلایی

مبل استیل ویلایی

پیچیدگی ها این نوع مدل مبل بیشتر این محصول را مناسب قسمت های پذیرایی یا مهمان در منازل می کند. با این تفاسیر ممکن است با توجه به میزان فضای زیاد منازل و ویلا ها از این مبل هم استفاده شود. با توجه به شرایط فضا و دکوراسیون ویلا می توان از حجم زیاد این نوع از مبلمان صرف نظر کرد. اما در حالت کلی یک مبل استیل می تواند جلوه خاصی به محیط قرار گیری خود اعطا نماید. ترکیب منبت های به کار رفته بر روی بدنه و همچنین ظرافت بسیار بالا در بخش رویه کوبی این مبلمان از جمله ویژگی هایی است که این مبل را می تواند نسبت به محصولات هم دسته خود متمایز سازد. به طور مثال یک مبل استیل می تواند از قسمت تاج تا پایه های دارای سبک طراحی متفاوتی در نظر گرفته شود. این طرح های به کار رفته باعث آن خواهد شد که مدل مبل هم متغیر باشد. منبت ها که در بسیاری از مواقع به شکل یک گل در آمده و یا حتی فیتیله های به کار رفته بر روی بدنه به نحوی است که هر کدام می تواند زیبایی و جلوه ی این محصول را دو چندان سازد. حال اینکه قرار گیری این مبلمان چه تاثیری می تواند بر روی دکوراسیون داخلی ویلا شما داشته باشد از جمله مواردی است که می تواند بر روی خرید شما در نظر گرفته شود. به طور مثال یکی از پر کار ترین و زیبا ترین مدل های مبل استیل را می توان مبل فرانسوی دانست. در این سبک از محصولات ابعاد کاناپه نسبت به محصولات هم دسته خود کمتر است. این امر باعث آن خواهد شد که فضای بیشتری برای چیدمان این محصول در دسترس شما باشد. همچنین طراحی نسبتا ساده و فانتزی این مبل استیل این امکان را برای شما ایجاد میکند تا از طیف های رنگی مختلفی بتوانید بر روی این محصول استفاده نمایید. امروزه شاهده ترکیب های چیدمان متفاوتی از قبیل مبل فرانسوی ابزاری،دو گل، ریسه ای،مصری و حتی کینگ هستیم. هر کدام از این مدل مبل های ذکر شده دارای زیبایی منحصر به فردی است که می تواند به طور مستقیم بر روی دکوراسیون محل قرار گیری این محصول و البته خرید شما تاثیر گذار باشد.

مبل راحتی

مبل نیم گرد

مبل تختخوابشو ویلایی

ممکن است که فاصله ویلا شما تا منزل شما زیاد باشد و تمایل داشته باشید به صورت طولانی از ویلای خود استفاده نمایید. در برخی موارد هم ممکن است که ویلای شما فضای کافی برای قرار گیری سرویس خواب را نداشته باشد و می بایست از فضای نشیمن به عنوان فضای خواب هم استفاده نمود. در این حالت مبل تختخوابشو می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای منزل شما باشد. این مدل محصول می تواند با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود بسیار کار آمد باشد و در فضای مورد استفاده شما کاملا تاثیر گذار. این سبک از مبلمان با توجه به اینکه هم قابلیت استفاده به عنوان مبل راحتی و هم استفاده به عنوان تخت خواب را دارد می تواند انتخاب بسیار مناسب برای ویلای شما در نظر گرفته شود. البته توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع مبل تختخوابشو دارای اجزای متفاوتی است. مرسوم ترین قسمت های یک مبل تختخوابشو به شرح زیر است.

کاناپه تختخوابشو

کاناپه سه نفره تختخوابشو

کاناپه سه نفره تختخوابشو

این مبل همانطور که از اسم آن پیدا است دارای ظاهر کاناپه سه نفره عادی هست با این تفاوت که دارای قابلیت تختخوابشو نیز می باشد. حال این قابلیت می تواند دو سبک متفاوت برای این مبل تختخوابشو ایجاد کند. یکی اینکه این کاناپه سه نفره تختخوابشو مناسب خواب یک نفر باشد و یکی هم به نحوی که مناسب خواب دو نفر در نظر گرفته شود. در مورد اول این مبل در قسمت تکیه گاه خود درای یراق آلات مخصوصی است که این قسمت را به صورت نود درجه در کنار قسمت نشیمن قرار می دهد. به نحوی که در عموم مواقع عرضی در حدود 110 تا 120 برای شما به ارمغان می آورد. حال اینکه طول این کاناپه تختخوابشو چند باشد وابسته به طول مبل است. به طور استاندارد طول مبل سه نفره تختخوابشو بین 230 تا 240 هست. البته برخی مواقع ممکن است دسته های این مبلمان عریض و در برخی مواقع باریک باشد که به تبع بر روی نشیمن و فضای خواب مفید شما تاثیر گذار خواهد بود.

کاناپه دو نفره تختخوابشو

همانطور که از اسم این مبل پیداست این نوع کاناپه مخصوص خواب برای دو نفر خواهد بود. معمولا این سبک از مبل تختخوابشو به نحوی است که یراق آلات آن به سمت جلو باز می شود. به صورتی که نشیمن این محصول با استفاده از یراق های منحصر به فرد خود به سمت جلو می آید و فضای تخت خواب وار در طول 200 تا 220 ایجاد می نماید. گفتنی است که عرض مفید این مبل تختخوابشو بین 140 تا 160 خواهد بود.

کاناپه تختخوابشو

مدل مبل تختخوابشو

کاناپه تک نفره تختخوابشو ( مبل تکی تختخوابشو )

یکی از پرکارترین مبل های تختخوابشو سطح بازار که می تواند برای محیط ویلا شما هم تاثیر گذار و مفید باشد مبل تختخوابشو یک نفره هست. در این سبک از مبلمان هم نشیمن محصول با استفاده از یراق های مخصوص خود به سمت جلو باز می شود و فضای مناسبی برای تخت خواب برای شما به ارمغان خواهد آورد.

هر کدام از این مدل های کاناپه مبل دارای ظرفیت و ویژگی های منحصر به فرد خود است.

مبل فضای باز ویلایی

این نوع مدل مبل نسبت به مبلمان منزل ویلایی دارای تفاوت های بسیاری است و مهم ترین تفاوت نوع مواد اولیه به کار رفته در ساخت این محصول است. عموما برای ساخت مبل فضای باز از پلاستیک و مواد پلیمری و همچنین فلزات بهره برده می شود. این نوع از مواد اولیه ساخت مبل ویلا می تواند مانع از ایجاد افت کیفیت در شرایط آب و هوایی نامناسب می شود.

به طور مثال استفاده از مواد پلیمری در ساخت مبل فضای باز ویلایی می تواند مانع از آن شود که زمانی که این محصول در معرض نور آفتاب یا باران قرار میگیرد دچار فرسایش و پوسیدگی شود. اما باید توجه داشت که خود مبل فضای باز ویلایی دارای سبک های طراحی و چیدمان متفاوتی است. از جمله مهم ترین تولیدات در این زمینه می توان به مدل های زیر اشاره داشت.

  • تاب
  • صندلی ریلکسی
  • مبلمان آلاچیق

مبل استیل

مبل استیل فرانسوی

هر کدام از مدل ها با توجه به فضای در نظر گرفته شما برای قرار گیری در ویلا می تواند دچار تغییراتی گردد. به طور مثال یک مبل آلاچیق تشکیل شده از کاناپه های مختلف و البته میز می باشد. حال اینکه قرار گیری تمامی این مدل مبل ها هم بر روی زیبایی محیط کاملا موثر است.

نکات قید شده در بالا مهم ترین مواردی است که می توانید در هنگام خرید و انتخاب یک مبل برای فضای ویلا در نظر داشته باشید. توجه نمایید که با توجه به شرایط خاص مبلمان مخصوص ویلا جدا از مبحث ظاهر می بایست به مواد اولیه و البته کیفیت این محصول توجه ویژه ای داشته باشید.

تحریریه شرکت مبلمان و دکوراسیون ایران چوب


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری