+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

مبل پذیرایی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/04/11

مبل پذیراییمبل کلاسیک

یکی از محل هایی که مهمانان خود را برای اولین بار به آنجا دعوت میکنید پذیرایی منزلتان است و اولین چیزی که در نظر مهمان شما می آید سلیقه بکار رفته شما در انتخاب مبلمان این محیط است. از این محیط معمولا  برای مهمانی ها و جلسات طولانی مدت استفاده می شود پس باید به زیبایی و راحتی مدل مبل خود بیشتر فکر کنید.

هنگام خرید برای مبلمان پذیرایی سوال هایی در ذهن شما ایجاد  می شود، که چه مبلی مناسب پذیرایی تان است؟ و یا اینکه چه سبک مبلی به پذیرایی شما می آید؟ و هزاران سوال دیگر. پس با ما همراه باشید تا بهترین ها را به شما معرفی کنیم.

نحوه چیدمان مبل ها در پذیرایی

محیط پذیرایی یا بهتر است بگوییم محیط گفتگو محیطی است که مبل های شما باید طوری چیده شود که بر روی یک نقطه تمرکز داشته باشد و و مبل ها روبروی هم و در یک محیط تقریبا بسته چیده شود زیرا از این محیط معمولا برای مهمانی ها و جلسات مهم استفاده می شود پس نکته اولی که باید در نظر بگیرید متراژ محیط پذیرایی شماست. باید به این موضوع توجه شود که مبلمانی که تهیه میکنید آیا اندازه محیط شما می شود زیرا معمولا مبل هایی که برای پذیرایی استفاده می شود جزء مبل استیل های بزرگ و سنگین وزن هستند.

مبل استیل

نکته دیگری که در چیدمان پذیرایی در نظر بگیرید این است که مبل ها باید دارای فاصله نسبت بهم باشند و همچنین فاصله با میزجلو مبل و یا میز عسلی تا محیطی راحت تر و صمیمانه تر داشته باشید به این نکته توجه کنید که مهمانان شما نباید در این محیط موذب و اذیت باشند.

سبک های مبلمان در پذیرایی

مبل استیل

این نوع مبلمان دارای طرفداران زیادی است یکی از دلایل آن، این است که از تزئینات بیشتری در آن استفاده شده و به چشم ما ایرانی ها خیلی می آید. این مبل ها نسبتا بزرگ و سنگین اند و همچنین ارتفاع بالایی دارند و جزء مبل های سلطنتی و خاص به شمار میروند به همین دلیل مناسب پذیرایی هستند.

مبل استیل به دلیل ساختار سفت و سختی که دارد برای نشستن های طولانی مدت اصلا مناسب نیست به همین دلیل در پذیرایی ها از آن استفاده می شود.

در این سبک مبلمان از تزئینات زیبایی در قسمت تاج و دسته ها و همچنین پایه ها استفاده شده و عموما این تزئینات زیبا هنر دست است به همین دلیل این مبل ها قیمت بیشتری نسبت به مبلمان های دیگر دارد. در این مبل ها از چوب های مقاوم نظیر راش و گردو و غیره استفاده می کنند. شما میتوانید از این سبک در محیط های بزرگ و با متراژ بالا استفاده کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

مبل کلاسیک

این سبک مبل جزء شیک ترین هاست و مانند مبل استیل در تاج و دسته و پایه ها دارای تزئینات منبت کاری است اما به صورت ظریف و کمتر از مبل استیل است و چوب بکار رفته در آن نیز کمتر است به همین دلیل قیمت پایین تری نسبت به مبل استیل دارد و سبک تر و کوچک تر نیز هست. این سبک بسیار مجلل و زیباست و به محیط پذیرایی شما جلوه خاصی می دهد و منسب برای پذیرایی هایی با متراژ پایین است. اگر محیط خانه شما کوچک است و میخواهید از یک مبلمان در منزل استفاده کنید مبل کلاسیک گزینه مناسبی است.

مبل کلاسیک

رنگ مبل در پذیرایی

مبل پذیرایی شما در مرکز چیده می شود به همین دلیل باید دقت خاصی در انتخاب رنگ مبل خود داشته باشید تا دکوراسیون پذیرای شما ویژه و خاص به چشم بیاید.

همچنین شما باید به رنگ اجزا و وسایل استفاده شده در پذیرایی نیز دقت کنید تا دکوری عالی داشته باشید. شما باید به نور و اندازه محیط و تمام نکاتی که در قسمت تاثیر رنگ ها بر مبلمان انتخابی شما گفته شد دقت کنید.

بیشترین رنگ های استفاده شده در مبل راحتی از دید مشتریان ما رنگ ها قرمز، سبز، سفید و قهوه ای است و دلیل انتخاب آنها خاص بودن این رنگ ها و همچنین اینکه خانه خود را سلطنتی تر نشان میدهد ولی این تنها یک آمار است شما میتوانید از رنگ های دیگر هم برای پذیرایی استفاده کنید. معمولا از رنگ های گرم در محیط پذیرایی استفاده می شود تا محیط صمیمی تر و راحت تری ایجاد شود برای مهمانی ها و گفت وگوهای دوستانه.

مبل راحتی

پارچه مبل پذیرایی

معمولا در انتخاب پارچه مبل پذیرایی از پارچه های طرح دار و طرح برجسته استفاده می شود تا نمای بیشتری به خانه و محیط بدهد ولی توجه به این نکته هم ضروری است که رنگ و طرح پارچه پرده ها و فرش و دیوار ها هم در نظر گرفته شود.

پارچه ی مبلی که برای مبل تختخوابشو انتخاب میکنید دقت داشته باشید که از جنس خوبی باشد زیرا معمولا پارچه مبل های کلاسیک و استیل دیر به دیر تعویض می گردد.

مبل تختخوابشو

بوفه

یکی از وسایل جانبی که معمولا در پذیرایی ها استفاده می شود و باعث جلب توجه در قسمت پذیرایی می شود، بوفه است. شما اگر دارای فضای بزرگی هستید میتوانید از یک بوفه بسیار زیبا و شیک در پشت مبلمان پذیرایی یا در کنار مبل های خود استفاده کنید تا محیط خانه خود را مجلل تر و با شکوه تر کنید و از وسایل گران قیمت مانند کریستال ها و چینی هایتان مراقبت کنید.

امیدواریم با این توضیحات، انتخابی عالی و بی نظیر برای قسمت پذیرایی خود داشته باشید.

 

همراه شما خواهیم بود با مشاوره و دید بهتر برای انتخاب ایده آل شما

گروه تخصصی مشاوره ایران چوب آماده برای خدمت رسانی به شما عزیزان


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری