+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

روانشناسی رنگ مبل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/04/01

رنگ ها و روانشناسی رنگ ها در مبلمبل

میتوان گفت یکی از هیجان انگیز ترین و دلچسب ترین بخش ها روانشناسی رنگ ها و حسی است که بر روی روح و جسم افراد می گذارد و ارتباط همه ی اینها با مبلمانی که شما قرار است آن را انتخاب کنید.

شما میتوانید با رنگی که در محل زندگی شخصی میبینید تا حدودی به شخصیت و نوع رفتاری او پی ببرید. رنگها با شما صحبت می کنند و گاهی شما را دعوت به آرامشی لذت بخش میکنند و گاهی شما را دچار سردرگمی و اضطراب می کنند.

تا بحال به طیف رنگی مبل راحتی که در رستوران های فست فودی بکار رفته است دقت کرده اید، آنها از رنگ های گرم و پرتحرک استفاده می کنند تا شما حس خیلی  خوشایندی برروی مبلمان نداشته باشید و فورا بعد از خوردن غذا محل را ترک کنید تا بتوانند مشتری های بیشتری داشته باشند به همین دلیل بیشتر از رنگ های قرمز و مشکی استفاده می کنند. این هم یکی از سیاست های بازاریابیدر استفاده از مبل است.

خب به سراغ تاثیر رنگ مبلمان بر افراد می رویم و اینکه بدانیم چه رنگ مبلمانی برای محیط شما مناسب است.

با ما همراه باشید تا بهترین ها را انتخاب کنید.

مبل راحتی

رنگ سفید در مبلمان

رنگ سفید یکی از خالص ترین و کامل ترین رنگ هاست. از لحاظ روانشناسی رنگ سفید نماد خلوص، پاکی، تمامیت، کمال و تمیزی است. رنگ سفید دارای تعادلی است از همه ی رنگ ها که جنبه های مثبت و منفی رنگ ها  را به نمایش می گذارد.

یکی از رنگ هایی که برای مدل مبل اتاق خواب کودک بسیار مناسب است رنگ سفید است زیرا بازتابنده و بیدار کننده رشد و خلاقیت است و همچنین آرامش بخش است و آشفتگی ها را کاهش می دهد پس شما می توانید با انتخاب یک سرویس خواب نوزاد به رنگ سفید باعث شوید کودک شما احساس بهتری داشته باشد.

اگر میخواهید در نشیمن منزل تان و در استفاده از مبل استیل احساس آرامش داشته باشید و در ساعتی از روز در آنجا استراحت کنید حتما از رنگ سفید استفاده کنید زیرا حس آرامش بخشی آن بسیار بالاست.     اگر نور منزلتان کم است حتما از رنگ سفید استفاده کنید تا چشم هایتان دیرتر خسته شود، رنگ سفید نورگیری اتاق را به بالاترین درجه خود می رساند ویا اگر متراژ محیط منزلتان کم است رنگ سفید باعث می شود فضای منزل شما دلباز تر و بزرگ تر نمایش داده شودو یا اگر در محیط منزلتان از وسایل جانبی زیادی استفاده شده و محیط تان شلوغ است یکی از بهترین رنگ ها در مبلمان تان رنگ سفید است.

مبل استیل

شما میتوانید در کنار رنگ سفید هر رنگ دیگری که دوست داشتید به کار ببرید زیرا رنگ سفید رنگی خنثی است و به دیگر رنگ ها اجازه می دهد تا بیشتر خودنمایی کنند، که به راحتی میتوانید در ترکیب مبلمان و یا سرویس خواب از آن را استفاده کنید.

رنگ مشکی

مشکی به عنوان تیره ترین رنگ شناخته می شود و این رنگ کاملا جذب کننده است و نشانه قاطعیت، سلطه و قدرت است. اگر این رنگ را دوست دارید پس حتما شما به شخصیت اطرافیان خود احترام میگذارید و افراد در کنار شما احساس امنیت بیشتری دارند.

رنگ سیاه نشانه عدم وجود نور است به همین دلیل توصیه می شود در مکان های کم نور به هیچ وجه از مبل کلاسیک استفاده نشود همچنین اگر میخواهید در محیطی کوچک از آن استفاده کنید دست نگه دارید زیرا محیط شما را کوچک تر نشان می دهد و موجب حس بدی در افراد می شود.

مبل کلاسیک

رنگ سیاه هم جزء رنگ های خنثی است و شما میتوانید در کنار آن از رنگهای دیگر نیز استفاده کنید و یکی از بهترین تضادها که بار دیده ایم رنگ مشکی و سفید است. یکی از دلایلی که رنگ مشکی را زیاد در مبلمان های محل های پر رفت و آمد میبینیم این است که رنگ مشکی رنگی شیک و بادوام است.

اگر انتخاب شما در مبل رنگ مشکی است حتما در ترکیب آن از وسایل جانبی با رنگ های براق و یا از عناصر تزیینی آینه ای استفاده کنید تا فضای عمیق تری داشته باشید. این رنگ در سبک های کلاسیک بسیار زیاد و کاربردی است. در محیط هایی که از رنگ های سفید و خیلی روشن زیاد استفاده شده انتخاب رنگ مشکی موجب می شود فضایی شاداب تر و رمانتیک تر داشته باشید.اگر اهل ریسک هستید حتما رنگ سیاه را امتحان کنید تا فضایی متفاوت را تجربه کنید.

تمامی مواردی که در قسمت بالا لحاظ شد می تواند بر روی مدل مبل و انواع آن تاثیر گذار باشد.البته در برخی از موارد ممکن است نحوه استفاده از این دسته محصولات متفاوت باشد که به تبع دقت بیشتری رو برای خرید در نظر خواهید گرفت.

به طور مثال مبل تختخوابشو از این دست محصولات هست که می تواند نوع رنگبندی به کار رفته در آن بر روی انتخاب و به نوعی حالت روانشناسی شما تاثیر گذار باشد.

مبل تختخوابشو

نکاتی که در قیمت های بالا قید شده از جمله موارد تاثیر گذار در انتخاب رنگ های سفید و مشکی بر روی مبلمان منزل شماست.سعی خواهد شد تا در مقالات بعدی به اختصار در مورد تاثیر روانشناسی رنگبندی مبلمان مبل صحبت نماییم.

 

تحریریه شرکت مبلمان و دکوراسیون ایران چوب

کیفیت . طراحی. قیمت


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری