+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

تاثیر رنگبندی در مبلمان منزل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/03/18

تاثیر رنگبندی در مبلمان منزلمبل استیل

یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین قسمت هایی که شما صددرصد به آن توجه میکنید رنگ پارچه و رنگ چوب مبلمان تان است و بار ها این اتفاق افتاده است که مشتریان ما از تنوع زیاد رنگ پارچه ها و تنوع طرح ها و همچنین رنگ چوب گیج شده اند و بین دوراهی یا بهتر است بگوییم چند راهی مانده اند و سوال های زیادی ذهن شان را درگیر کرده است، مثلا اینکه چه رنگ چوبی به چه رنگ پارچه ای می آید؟ یا آیا رنگ پارچه به رنگ دکوراسیون منزل من همخوانی  دارد؟ آیا این رنگ مبلمان مناسب است؟ و هزاران سوال دیگر که شما را مردد می کند و دست آخر خسته می شوید و انتخابی غیر اصولی انجام می دهید.

در این قسمت میخواهیم چند نکته مهم که در هنگام خرید مبلمان باید به آن توجه کنید را با شما در میان بگذاریم، پس با ما همراه باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

رنگ دیوار ها

یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید رنگ دیوارها یا رنگ کاغذ دیواری محیط شماست. خانه ای را تصور کنید که کاغذ دیواری گل داری برروی دیوار ها نصب شده در این مورد بهتر است رنگ پارچه مبل که انتخاب میکنید یک رنگ ملایم و پارچه ای بدون طرح باشد و یا با طرح کم تا فضایی دلنشین تر داشته باشید، اگر پارچه ای گل دار و یا شلوغ برای مبل راحتی انتخاب کنید آنگاه چشمانتان به مرور زمان در آن محیط خسته می شود و در طول روز روحیه کسل کننده ای پیدا می کنید.

مبل راحتی

رنگ کف منزلتان

به رنگ کف خانه تان دقت کنید. شاید در هنگام خرید مبلمان فراموش کنید که باید به این نکته توجه می کردید و بعدا مجبور شوید فرش خانه خود را تعویض کنید و یا بعد از مدت کوتاهی دوباره رنگ پارچه مبلمانتان را عوض کنید چون احساس خوشایندی به شما دست نمی دهد.

باز هم مثال دیگری برای تفهیم بیشتر، فرض کنید خانه ای دارید با کف پوش های قهوه ای سوخته، دو راه پیش روی شماست برای اینکه محیط دلنشینی را داشته باشید. شما میتوانید مبلی با پایه های چوبی رنگ روشن و پارچه ای نسبتا تیره رنگ انتخاب کنید و یا اینکه پایه های مبل خود را با پارکت هایتان ست کنید و یک پارچه رنگ روشن انتخاب کنید خب بطبع اگر پارچه ای تماما تیره با رنگ چوب تیره انتخاب کنید آنگاه محیطی خواهید داشت که خیلی زود از آنجا خسته می شوید و میتوان گفت محیط تان در روز های گرم تابستان غیر قابل تحمل خواهد بود.البته توجه داشته باشید در بسیاری از مواقع رنگ کف پذیرایی برای در نظر گرفتن یک مبل استیل لحاظ خواهد شد.

مبل استیل

متراژ محیط

یکی از نکاتی که حتما به آن توجه کنید متراژ محیط تان است. شما میتوانید با نبوغ و سلیقه خود از یک محیط با متراژ کم محیطی دلباز و زیبا بسازید. کافی است به رنگ هایی که در آن استفاده میکنید دقت کنید و عضو تاثیر گذار آن مبلمان. یکی از محیط هایی که در منزل اقوام و دوستان خود خیلی با آن مواجه بوده ایم، پذیرایی هایی است که دارای فرش های زیبای ایرانی که پر از نقش و رنگ است و مبل کلاسیک هایی داخل آن است که بسیار بزرگ با رنگ پارچه گلدار و پر نقش بسیار زیبا و گران قیمت، دو ترکیبی که به هیچ وجه در کنار هم خوب نیستند و این بخاطر سبک سلیقه ما ایرانی هاست ولی متاسفانه متراژ خانه به این ترکیب اصلا نمی خورد.

برای محیط هایی با متراژ پایین بهتر است از طیف های رنگ روشن و سرد استفاده کنید زیرا به دلیل متراژ کم محیط نا خودآکاه محیط با حضور افراد گرم خواهد شد پس باید سعی کنید تا محیطی دلنشین تر درست کنید و برای محیط هایی با متراژ بالا از رنگ های گرم و تیره استفاده کنید.

مبل کلاسیک

نور محیط

نور محیط شما یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب رنگ پارچه مبلمان شماست.

طبیعتا هرچه نور محیط بیشتر و بهتر باشد و در آن از نور طبیعی استفاده شده باشد، دایره انتخابات شما وسیع تر و بازتر خواهد بود و هر چه محیط کم نور تر باید از رنگ های روشن تر و چشم نواز تر استفاده شود.

نوع کاربرد محیط

نوع کاربردی که محیط برای شما دارد در انتخاب رنگ شما بسیار مهم است.

اینکه شما میخواهید از انواع مدل مبل در محیط کار، منزل، اتاق خواب، رستوران، اداره و غیره استفاده کنید در رنگ مبلمانتان بسیار تاثیر گذار است. طبیعتا از رنگ قرمز برای یک مبل که قرار است در کتابخانه قرار بگیرد استفاده نمی شود زیرا رنگ قرمز رنگ آرامش بخشی نیست و فردی که روی آن مینشیند نمیتواند برای کتاب خواندن تمرکز کند. به این قسمت خیلی باید توجه شود زیرا بحث روانشناسی و کاربرد رنگ ها بسیار مهم است به همین دلیل ما بخشی را جداگانه فقط مخصوص این قسمت قرار داده ایم تا شما را بیشتر در این زمینه کمک کنیم.البته برخی از محصولات مثل مبل تختخوابشو امکان این رو دارند که در بخش های مختلف منزل مورد استفاده قرار گیرند.

مبل تختخوابشو

وسایل جانبی

یکی از موارد دیگری که به آن در هنگام خرید مبل توجه کنید وسایل جانبی است که قرار است در کنار مبلمانتان قرار بگیرد است. بهتر است رنگ مبلمانتان طیف رنگی از وسایل جانبی تان باشد و یا از تضاد های رنگ یاستفاده کنید که محیط شما را جذاب تر نمایش دهد.

همراه شما خواهیم بود با مشاوره و دید بهتر برای انتخاب ایده آل شما

گروه تخصصی مشاوره ایران چوب آماده برای خدمت رسانی به شما عزیزان


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری