+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

تاثیر مبل بر سلامت گردن

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/05/23

تاثیر مبل بر سلامت گردن به چه میزان است؟ قبل از اینکه  برای خرید مبل اقدام نمایید بهتر است که تاثیر مبل بر بدن، مانند تاثیر مبل بر گردن، تاثیر مبل بر زانو، ستون فقرات و کمر را بهتر متوجه شویم. اگر اطلاعات درستی در این زمینه داشته باشیم با توجه به نیاز و کاربردمان مبلمان مناسب تری با توجه به نیاز و کاربردمان خریداری خواهیم کرد. سلامت گردن برای همگان امری ضروری است. چرا که بیماری دیسک گردن بسیار درد آور و سخت است. بنابراین اگر گردن شما از سلامت کافی برخوردار است و یا اگر دیسک گردن دارید در هر دو مورد بایستی هم از نحوه صحیح نشستن بر روی مبلمان و مبلمان استاندارد آگاهی حاصل نمایید. عامل اصلی دیسک گردن و بیماری های مربوط به ستون فقرات بی تحرکی، کم تحرکی و بد نشستن می باشد.

 

تاثیر مبل بر سلامت گردن

 

سلامت گردن با استفاده از مبل مناسب:

ستون فقرات انسان داری 33 مهره می باشد که 7 عدد مهره مربوط به گردن می باشد. نکته ی قابل توجه برای قوس های ستون فقرات و گردن نحوه قرار گرفتن صحیح آنان می باشد به گونه ای که قوس های طبیعی ستون فقرات حفظ شود و آسیبی به آن وارد نشود. اگر در هنگام نشستن به علت نشستن نادرست به دیسک گردن فشار وارد شود بخشی از این فشار را دیسک تحمل می کند. اما اگر این فشار از حدی بیشتر باشد بنابراین دیسک جا به جا می شود و به عصب گردن فشار وارد می شود که این موضوع باعث ایجاد درد فراوان در ناحیه گردن می شود.

مبلی مناسب و استاندارد تهیه نمایید و از اصول نشستن بر روی مبلمان آگاه شوید تا سلامت گردن شما به خطر نیفتد. از آن جا که صندلی و مبلمان در زندگی روزمره بسیار مورد استفاده قرار می گیرند پس بررسی یک صندلی و یا مبلمان ارگونومیک و استاندارد بسیار ضروری است.

ویژگی های مبل استاندارد:

این نوع مبلمان و صندلی مطابق با ارگونومی و شکل صحیح قرار گرفتن بدن می باشد. این نوع صندلی و مبل تاثیر مثبتی بر روی کمر، ستون فقرات و گردن دارد. مبلمان استاندارد مبلمانی است که لگن، کمر و سر در یک راستا قرار بگیرند با شرط اینکه گودی موجود در ستون فقرات کاملا حفظ شود. مبلمان استاندارد مبلمانی است که پاها روی زمین قرار بگیرد و آویزان نباشد. چرا که آویزان بودن پاها به لگن و زانوها فشار وارد می کند و باعث آسیب در آن ها خواهد شد. 

تاثیر مبل بر سلامت گردن

گردن چگونه آسیب می بیند؟

بیشتر آسیب های وارد شده به گردن زمانی حاصل می شود که گردن از راستای طبیعی خود به سمت داخل و یا بیرون متمایل شود. در این صورت گردن در اثر فشار وارد شده برای نگهداری سر دچار مشکل می شود و بدین صورت مهره ها آسیب می بینند.

استفاده از پشتی مناسب از فشار وارده بر گردن و ستون فقرات جلوگیری می کند. پشتی بایستی نه زیاد نرم و نه زیاد سخت باشد. در صورتی که پشتی زیادی نرم باشد، از فشار های وارده بر ستون فقرات و گردن نمی کاهد بلکه فشار زیادتری به آن وارد می کند و باعث ایجاد آسیب های شدیدتری خواهد شد. اگر پشتی نیز زیادی سخت و محکم باشد شما در هنگام نشستن بر روی آن و یا تکیه دادن احساس راحتی ندارید از این رو خود باعث خستگی زیاد و فشار بر گردن خواهد شد.

کفی یا نشیمن گاه نیز بایستی نرم باشد. حداقل 2 الی 3 سانتی متر ارتفاع داشته باشد. از فوم و دیگر مواد اولیه نرم و دارای خاصیت ارتجاعی پر شده باشد. طول کفی یا نشیمن گاه بایستی استاندارد باشد تا هنگام تکیه دادن به پشتی مبل پای شما وضعیت مناسبی داشته باشد و کمر، گردن، زانو و ستون فقرات شما آسیب نبیند.

جمع بندی:

در این مقاله دریافتیم که تاثیر مبل بر سلامت گردن به چه میزان اهمیت دارد. این تاثیر مستلزم استفاده مناسب از مبلمان می باشد. مبلمان بایستی به گونه ای باشد که فشار وارده بر گردن و ستون فقرات را کم کند نه اینکه آن را تشدید نماید. البته بایستی توجه کنید که بی تحرکی  و عدم تحرک عامل اصلی آسیب می باشد. پس فعال بودن و حرکت را مورد توجه قرار دهید. سعی کنید بعد از نشستن به مدت 45 دقیقه حتما مدتی را راه بروید و یا دراز بکشید تا به ستون فقرات و گردن شما  آسیب وارد نشود.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری