+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

تاثیر مبل بر سلامت بدن

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/05/18

تاثیر مبل بر سلامت بدن بر هیچ کس پوشیده نیست. با توجه به ساعات زیاد نشستن در طول روز در خانه و محل کار هم نوع نشستن و هم نوع مبلمان و صندلی بر سلامت فرد اثر دارند. نشستن طولانی مدت و نادرست برای بدن انسان بسیار مضر است. این نشستن طولانی مدت باعث انواع بیماری های قلبی، عروقی، بیماری های ستون فقرات و گردن می شود. توصیه ما به شما این است که هم از مبلمان استاندارد استفاده نمایید و هم اینکه به مدت طولانی هم روی مبل ننشینید. بعد از 45 دقیقه نشستن روی صندلی و مبل چه در محل کار و چه در خانه تان فعالیت کنید کمی راه بروید و یا کمی حرکات کششی انجام دهید تا بدنتان آسیب نبیند.

 

تاثیر مبل بر سلامتی

 

مبل ارگونومیک و استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

استفاده از مبل ارگونومیک و استاندارد هم در محل کار و هم در خانه بسیار اهمیت دارد. مبلمان استاندارد مبلمانی است که کمترین آسیب را در اثر استفاده از آن به بدن فرد وارد کند. از این جنس مواد استفاده شده در مبلمان و طرح و نوع مبلمان و حتی مدل پشتی ها در این امر اثر دارند. استاندارد بودن مبلمان عاملی هست که کمتر در هنگام خرید مورد توجه افراد قرار می گیرد. خریداران بیشتر به رنگ، طرح، مدل و سبک مبلمان اهمیت می دهند. همان طور که دیگر عوامل مهم هستند استاندارد بودن مبلمان بسیار مهم می باشد.

مبلمان ارگونومیک بر اساس شکل بدن طراحی شده است به گونه ای که بر اثر نشستن درست بر روی مبلمان به بدن آسیبی وارد نمی کند. ستون فقرات، کمر و گردن وضعیت مناسبی خواهند داشت و به آن ها فشار وارد نمی شود. در واقع این نوع مبلمان چون بر اساس فیزیک بدن ساخته شده اند ضامن سلامت بدن خواهند بود. با استفاده از مبلمان استاندارد بدن شما در بهترین حالت خود قرار می گیرد. مبل استاندارد از مبل های معمولی کمی گران تر است اما در نهایت باعث حفظ سلامتی شما می شود و از هزینه های بعدی که ممکن است پیش بیاید جلوگیری می کند.

ویژگی های مبل استاندارد چیست؟

قبل از اینکه ویژگی مبل استاندارد را بگوییم باید توجه داشت که یکی از ویژگی های مبل استاندارد راحت بودن آن است. چون راحتی مبل بسیار بر سلامت بدن تاثیر گذار است.

  • عمق نشیمن گاه مبل و یا صندلی استاندارد متناسب با کمر شما می باشد. در این صورت کتف و یا گردن شما اذیت نمی شود.
  • بهتر است پا ها روی زمین قرار بگیرد تا از کشیده شدن تاندون ها و پا ها جلوگیری شود.
  • نشیمن گاه نه زیاد سخت و محکم باشد و نه زیاد نرم زیرا در دو حالت به ستون فقرات آسیب وارد می کند.
  • از بالشتک های زیاد نرم استفاده نکنیم زیرا این بالشتک ها به هیچ عنوان از ستون فقرات پشتیبانی نمی کنند.
  • در مبل استاندارد قطعات به کار رفته در مبل نیز قابل تنظیم می باشد.

 

تاثیر مبل بر سلامتی چیست

 

تاثیر مبل بر سلامت اعضای مختلف بدن :

استفاده از مبلمان در منزل از ساییدگی زانو ها جلوگیری می کند و در واقع تاثیر مبل بر سلامت زانو یکی از مواردی است که میتوان به آن اشاره کرد. کسانی که در منزل خود از مبل استفاده می کنند کمتر دچار مشکلات مربوط به ستون فقرات، کمر و زانو ها می شوند. در نشستن بر روی زمین فشار زیادتری به ستون فقرات و مهره ها وارد می شود. اگر این نشستن نیز طولانی شود مشکلات زیاد تری را برای بدن انسان ایجاد می کند. 

وقتی سن انسان بالا می رود دیگر زانو ها توان اولیه خود را از دست می دهند از این رو نشست و برخاست برای سالخوردگان بسیار دشوار است. از این رو استفاده از مبلمان برای تمامی افراد به ویژه افراد مسن به شدت توصیه می شود. البته نشستن روی صندلی و مبلمان نیز اصول مربوط به خود را دارد. اگر انسان به صورت صحیح برروی مبلمان استاندارد بنشیند کمترین فشار بر بدن او وارد خواهد شد. پس بهتر است بعد از خرید مبلمان مناسب روش صحیح نشستن بر روی مبلمان را بیاموزیم.

سخن آخر:

تاثیر مبل بر سلامت بدن بر همگان آشکار می باشد. فقط بایستی مبل مناسب و استاندارد خریداری شود و به درستی و با اصول صحیح از مبلمان استفاده شود تا دچار کمترین آسیبی به بدن نشویم. حتی در صورت خرید مبلمان استاندارد باز هم نشستن به مدت طولانی را توصیه نمی کنیم. چرا که بدن انسان اگر به صورت فعال باشد بهترین کارآیی و عملکرد را خواهد داشت.

 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری