+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

مبل راحتی هفت نفره و انواع چیدمان

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1397/07/22

مبل راحتی هفت نفره و انواع چیدمانمبل راحتی

در این مقاله از سری مقالات مبل راحتی و انواع چیدمان آن می خواهیم در مورد کی از مرسوم ترین مدل های تولید شده در این زمینه از محصولات منزل صحبت نماییم.مبل راحتی هفت نفره اصطلاح کلی از این دسته از تولیدات مبل است که در چیدمان خود از چندین بخش متفاوت تشکیل شده.بخش های زیر از جمله بخش های تشکیل دهنده یک مبل راحتی هفت نفره هست:

کاناپه سه نفره مبل راحتی

کاناپه دو نفره مبل راحتی

کاناپه تک نفره مبل راحتی

میز جلو مبل راحتی

میز کنار مبل راحتی ( میز عسلی )

البته گفتنی است که چیدمان مورد نیاز همواره به سلیقه شماست.به این نحو که ممکن است که چیدمان به صورت چهار،پنج،ششو یا هشت نفره و یا حتی چیدمان و نشیمن بیشتر داشته باشد.البته گفتنی است که در برخی موارد ممکن است محصولاتی مثل مبل خواب و یا همان مبل تی وی به اجزایی که ذکر شد اضافه شود.حال سعی میکنیم در مورد هر کدام از اجزای ذکر شده توضیحات کافی ارائه دهیم.

کاناپه سه نفره مبل راحتی

کاناپه سه نفره مبل راحتی

این بخش از مدل مبل راحتی یکی از پرطرفدار ترین محصولات به شمار می آید.به نحوی که در بسیاری از موارد از این محصول حتی به صورت تک بهره برده می شود.به نحوی که می توانید از آن در مقابل تلویزیون،کنار پنجره،در راهرو ها و حتی در دفاتر کاری و اتاق خواب بهره برد.کاناپه سه نفره با توجه به این که نشیمن نسبتا مناسبی دارد در مواقع مختلف می تواند بسیار کاربردی باشد.حال اینکه یک کاناپه سه نفره با توجه به مدل طراحی و البته سلیقه شخصی شما می تواند دارای رنگبندی و طراحی های مختلفی باشد.

کاناپه دو نفره مبل راحتی

کاناپه دو نفره مبل راحتی

کاناپه دو نفره و یا همان لاوست چه به صورت تک و چه در کنار مابقی اجزای یک مبل راحتی می تواند در عین زیبایی بسیار کاربردی باشد.این کاناپه با توجه به ابعاد نسبتا کوچک تر از مدل سه نفره خود امکان استفاده در محیط های نسبتا کوچک را دارد.نکته ای که عموما در طراحی یک کاناپه دو نفره از آن استفاده می شود این است که در طراحی خود عموما تابع کاناپه بزرگ این محصول می باشد.حال اینکه در برخی مواقع ممکن است از نظر رنگبندی متفاوت باشد.

کاناپه تک نفره مبل راحتی

کاناپه تک نفره مبل راحتی

یک مبل تکی و همان کاناپه تک نفره این امکان را دارد در تا در بخش های اداری و منزل مورد استفاده قرار گیرد.حال انکه در برخی از مواقع از این مبل راحتی در دکوراسیون فضای باز نیز بهره گیری می شود.عموما یکی از فانتزی ترین روش های در دکوراسیون محیط های مختلف استفاده از کاناپه تک نفره مبل راحتی نیز است.با توجه به این مورد امروزه از پارچه و رنگ های مختلفی برای ساخت یک مبل تک نفره بهره برده می شود.و البته سعی می شود در زمان هایی که یک مبل تک نفره راحتی در کنار مابقی اجزای این محصول استفاده شده از رنگ متضاد استفاده شود تا محیط دکوراسیون رو نسبتا بزرگ تر نشان دهد.

حال هر کدام از این کاناپه های ذکر شده در بالا با توجه به طراحی و البته مواد مصرفی می تواند انواع مختلفی داشته باشد.یکی از مدل های مرسوم در طراحی یک کاناپه مبل راحتی تشک دوبل و یا متصل نیز است که هر کدام از این دو نوع دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که سعی می شود تا در مقالات بعدی به طور کامل تری در مورد آن نیز توضیح داده شود.

میز جلو مبل راحتی

میز جلو مبل راحتی

این میز معمولا دارای طراحی نسبتا مدرن تری از مدل های هم دسته خود است.به نحوی که با طراحی یک مبل راحتی کاملا تطابق دارد.نکته دیگر این است که امروزه ست بودن میز جلو و مبل راحتی جز مستلزمات به شمار نمی آید و سعی می شود تا رنگ یک میز با پایه های مبل راحتی هم خوان باشد.

میز کنار مبل راحتی

میز کنار مبل راحتی

میز کنار مبل راحتی و یا نام مرسوم آن،میز عسلی از جمله محصولاتی است که در دکوراسیون منزل و یا محل کار شما می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.البته عموما توصیه می شود تا طراحی میز کنار مبل با میز جلو مبل خوانایی داشته باشد.

نکات ذکر شده در بخش بالا برای اجزای تشکیل دهنده یک مبل راحتی بود.البته قبلا هم ذکر شد که یک مبل راحتی می تواند چیدمان متفاوتی داشته باشد که این چیدمان کاملا به سلیقه شماست.

مبل راحتی

از جمله نکات دیگر که می تواند تقسیم بندی جدید در طراحی یک مبل راحتی ایجاد نماید نوع ظاهر آن است.مدل هایی مانند:

مبل راحتی چوب و پارچه

مبل راحتی تمام پارچه

مبل راحتی کلاسیک

مبل راحتی چوبی

مبل راحتی چرمی

و البته طراحی های طاهری مختلفی هم مثل مبل راحتی دانمارکی و یا فرانسوی از دیگر موارد قابل توجه در انتخاب یک مبل راحتی هفت نفره به شمار می اید.حال اینکه استفاده از هر کدام از موارد ذکر شده در بخش بالا می تواند تابع سلیقه شخصی شما و البته دکوراسیون محل قرار گیری آن باشد.

به طور مثال مبل راحتی چوب و پارچه ترکیبی از بدنه پارچه و یا ترکیب چرم و پارچه است که در ظاهر خود با نسبت زیاد هم از چوب و هم از پارچه استفاده شده.البته که این نوع از مدل های به طور حدودی در اواسط دهه هشتاد در کشور ما نسبتا طرفدار بسیاری داشت.اما متاسفانه امروزه با توجه به قیمت نسبتا بالای چوب استفاده از آن در ساخت یک مبل راحتی می تواند هزینه این محصول را چندین برابر سازدو معمولا از این موضوع صرف نظر می شود.

مبل راحتی

نکات قید شده فقط شرح حالی بر روی یک مبل راحتی هفت نفره چوب و پارچه بود.هر کدام از این شاخه های ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که در مقالات بعدی به طور کامل تری در مورد آن توضیح خواهیم داد.

هر کدام از مدل های مختلف مبل راحتی در وبسایت شرکت مبلمان و دکوراسیون ایران چوب وارد شده است.لذا خواهشمندیم تا با بررسی کامل تر این بخش از وبسایت به انتخاب هر چه بهتر برسید.

 

تحریریه شرکت مبلمان و دکوراسیون ایران چوب

کیفیت . طراحی . قیمت


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری