+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

چه مبلی مناسب خانه شماست

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1394/09/21

مبل راحتی

مبلمان یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و محل سکونت ماست که با وسواسی غیر قابل وصف معمولا به دنبال بهترین خرید آن هستیم و به​طور کلی خرید مبلمان منزل یکی از دغدغه​های زندگی بسیاری از خانواده هاست.

 

 

 

خوب به فضای منزل توجه کنید

قبل از هر تصمیم​گیری برای خرید مبلمان منزل ابتدا فضای منزل خودتان را خوب بررسی و ابعاد مبلمان مورد نیاز را در ذهن تصور کنید چون در صورت انتخاب اشتباه نه​تنها از خرید خود لذت نمی برید بلکه ابعاد غیرمتناسب این وسیله با منزل باعث آزار شما در مکانی که قرار است در آن آرامش داشته باشید، خواهد شد.

به خاطر داشته باشید با توجه به رونق آپارتمان​نشینی در کلانشهرهایی مثل تهران نباید سراغ مبل​های استیل بروید چون فضای مورد نیاز اینگونه مبلمان به هیچ عنوان برای فضاهای کوچک خانه​های بیشتر ما اقشار متوسط طراحی نشده است بلکه این گروه از مبل​ها نیازمند فضایی بزرگ هستند تا بتوانند شکوه و جلال خود را به نمایش بگذارند. اینجاست که اگر برای فضای محدود آپارتمان به دنبال خرید مبلی قابل استفاده هستید می​توانید روی مبل​هایی با مدل «ال» حساب ویژه​ای باز کنید چون با استفاده از حداکثر فضا می​توانید بهترین دکوراسیون را به خود و دیگران هدیه بدهید. هرچند اکنون نیم​ست​ها از پرمتقاضی​ترین مبلمان بازار هستند.

همچنین نکته بسیار ظریف در این مرحله این است که نه تنها باید ابعاد مبلمان را برای فضای داخلی منزل خود مد نظر داشته باشید بلکه باید ابعاد این وسیله را هنگام حمل به داخل منزل نیز خوب بررسی کنید. به عنوان مثال عرض راه​پله و البته ابعاد درب ورودی ساختمان، چون گاهی اوقات این دو موضوع باعث دردسر شما خواهد شد.

دکوراسیون کلی منزل را درنظر داشته باشید

یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل مبلمان است که می تواند تکمیل​کننده آسایش و راحتی ما در کنار خانواده باشد بنابراین قبل از این​که صورتحساب فروشگاه را پرداخت کنید خوب رنگ، نوع و ابعاد دیگر لوازم و دکوراسیون منزل خودتان یا جایی که قراراست این مبلمان درآنجا خودنمایی کند را مورد بررسی قراردهید این امر می​تواند به استفاده طولانی​مدت شما از این وسیله منجر شود و دوباره شما را راهی مراکز خرید مبلمان نکند.

مورد استفاده مبل مورد نظرتان چیست

مبلمان منزل به دو گروه مدرن(راحتی) و کلاسیک تقسیم​ بندی شده و مدرن(راحتی) ها همان طور که از نامشان پیداست بیشتر برای اتاق​ نشیمن یا استفاده ​های معمول خانواده استفاده می​شود. گروه دیگر صرفا برای مهمانی طراحی شده است. فارغ از تعریف دقیق و استاندارد برای این دو گروه لازم است بدانیم با توجه به شرایط زندگی فعلی باید مدل​هایی را انتخاب کنیم که دارای دو کاربرد همزمان باشند یعنی هم بتوان از امکانات مجلسی بودن آنها استفاده کرد و هم از کاربرد روزمره​ شان لذت برد. پس بجاست که هنگام انتخاب به این موضوع توجه دقیق و ویژه ​ای داشته باشید تا مبادا دوباره مجبور به تغییر و تعویض مبلمان خود بشوید.در این مرحله بد نیست بدانید مبلمان با روکش​های پارچه​ای یا روکش نانو و قابل شست و شو بودن بهترین گزینه برای خانواده​هایی است که فرزند خردسال دارند. چون به هر حال احتمال کثیف شدن مبل توسط خردسالان بسیار زیاد است. 

استاندارد را فدای قیمت نکنید

یکی از مسائلی که شاید خریداران کمتر به آن توجه داشته باشند بحث استاندارد بودن طراحی مبلمان است به طوری که ممکن است ارتفاع مبل و نشیمن گاه آن اصلا برای نشستن طولانی مدت مناسب نباشد و باعث ایجاد درد کمر یا زانو باشد، این در حالی است که امروزه ساخت و طراحی مبلمان با توجه به آناتومی بدن انسان صورت گرفته و باید از استانداردهای ویژه​ای برخوردار باشد. بنابراین فریب قیمت​های ارزان را نخورید چون ممکن است این گونه مبلمان به گونه​ای طراحی شده باشد که در واقع قابل استفاده برای شما نبوده و به جز دردسر برای شما چیز دیگری به ارمغان نیاورد.

یکی از مهمترین نکات استاندارد بودن مبلمان مورد نظر شما پس از نکات بهداشتی از نظر اسکلت بدن، یکسان بودن سطح مبلمان مورد نظر شماست به​طوری که مبل انتخابی شما باید کاملا تراز و بدون حرکت روی زمین قرار گرفته و بسادگی جا​بجا نشود.

جنس کلاف مبل را خوب بررسی کنید

شاید بارها و بارها شنیده باشیم چوب گردو یا آلبالو بهترین نوع چوب است، اما با توجه به افزایش تقاضای خرید محصولات چوبی در شرایط کنونی کمتر می توانیم سازه چوبی با استفاده از این چوب های مقاوم را تهیه کنیم بنابراین برخی دیگر انواع چوب از جمله درختان سوزنی برگ یا پهن برگ مورد استفاده قرار می​گیرند. اما هرچه هست اهمیت اول باید مقاومت این نوع چوب ها در ساخت اسکلت اصلی مبلمان باشد.

بطور کلی چوب​های مورد استفاده امروزی در مصنوعات چوبی عبارتند از: چوب راش، توسکا، چوب روسی ، ماهگونی، ملچ، گردو ، چنار ، بلوط و آبنوس.

این درحالی است که امروزه پای مواد اولیه مثل ام دی اف یا دیگر مواد به میان آمده اما هنوز هم مبلمان چوبی یکه​تاز میدان انتخاب مشتریان است و می توان با توجه به مواردی خاص از آنها به خوبی استفاده کرد. لذا در این مرحله از خرید ابتدا از یکی بودن چوب مورد استفاده از کلاف مبلمان اطمینان حاصل کنید چون کشش چوب​های مختلف با یکدیگر متفاوت است و باید به این موضوع دقت کامل داشته باشید پس از این مورد، به تعداد گره​های موجود در بدنه اصلی چوب مورد استفاده مبلمان دقت کنید چون هر چه این گره​ ها بیشتر باشد کیفیت چوب غیرقابل اعتمادتر است.

فراموش نکنید بهترین راه برای بررسی این دومورد این است که اسکلت مبل مورد نظر خودتان را قبل از رنگ شدن ببینید این درحالی است که برخی از تولید کنندگان با توجه به اهمیت این موضوع خود به شما پیشنهاد این کار را خواهند داد بنابراین با رویی گشاده از آن استقبال کنید اما اگر مبلمان شما رنگ شده بود می​توانید با توجه به محل اتصالات و استفاده بتونه در آنها از اصالت چوب آن اطمینان حاصل کنید.

به خاطر داشته باشید وجود گره در چوب درختان پهن برگ مشکل خاصی ایجاد نمی کند و می توانید به آنها اعتماد کامل داشته باشید امااین سوزنی برگ ها هستند که گره در کارتان خواهند انداخت.

http://iran-choob.com/Category/Index/69/%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%A8%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86

 

تحریریه فروشگاه اینترنتی مبلمان و دکوراسیون ایران چوب - با اقتباس

کیفیت . طراحی . قیمت


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری