+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

همه چیز درباره ی مبل شزلون

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در:

مطمئنا خوشایندترین لحظه در روند طراحی دکوراسیونی هر منزل، زمانی است که دیگر جستجو‌ها پایان یافته است و در نهایت مبلمان و وسایل را انتخاب کرده‌اید و جمع‌بندی ترکیب رنگی فضا را بسته‌اید. حال زمان آن است که با ذهنی آزاد خیال‌پردازی نمایید و برای نوع قرارگیری آن‌ها در کنار هم برنامه‌ریزی کنید. مطمئنا حتی در برنامه‌ریزی ذهنی خود نیز، به سراغ اتاق نشیمن می‌روید، چراکه بیشتر زمان خود را چه در زمان دورهمی‌های خانوادگی و چه در زمان میهمانی در این قسمت از منزل می‌گذرانیم. بی ترید مبلمان‌ها مهم ترین المان در این فضا به حساب می‌آیند. در این میان مبل شزلون، نوعی مبل تودوزی شده است که امکان استراحت را در راحت‌ترین حالت ممکن  به شما می‌دهد و جذابیت چیدمان دکوراسیون داخلی را دوچندان می‌کند.

 

انواع مبلمان شزلون

البته که این نوع مبل علاوه بر تنوعی که در مدل دارا است، از نظر طیف رنگ بندی و متریال مورد استفاده نیز با تنوع قابل توجهی همراه است. این تنوع از لحاظ نوع طراحی، عبارت هستند از:

  • دوشس شکسته:

دوسش شکسته یکی از انواع محبوب این نوع مبل است که به سبب آنکه از دو یا گاهی سه قسمت متشکل گشته است به این نام شهرت دارد. شما با انتخاب این مدل قادر خواهید بود تا قسمت‌های مختلف را جداسازی و به شکل مجزا استفاده نمایید.

  • رکامیه:

نشانه شناخت این مبل، دسته‌های آن هستند که به صورت قرینه هر دو طرف را پوشش می‌دهند. به گونه‌‌ای که می‌توان علاوه‌بر قسمت پشتی بر دسته آن تکیه داد. اما اگر در مورد نام این مدل کنجکاو هستید باید بگوییم از زمانی که مادام رکامیه بعد از نشستن روی این مبل کشیدن پرتره‌اش را آغاز نمود آن را بر سر زبان‌ها انداخت.

  • روزانه :

در حال حاضر، مدل روزانه مبل شزلون نسبت به سایرین برای دیگران شناخته شده است. طرح حاکم در این مدل تعبیه پشتی به شکل بلند و توپر است و قسمت کوتاه‌تر برای قرارگیری پاها. این صندلی شرایطی را ایجاد می‌سازد که فرد بدون کمترین استرسی از افتادن به قسمت پشتی صندلی تکیه می‌دهد.

  • شزلون مدرن:

این شزلون‌ها ظاهری شبیه به صندلی‌های راحتی و لانژ را دارند. قسمت پشتی آن تنها یک ضلع مبل را می‌پوشاند و صاحب طراحی کاملا ساده، مدرن و با تزئینات محدود است.

مزیت‌های استفاده از مبل شزلون

  • طراحی خاص :

مبل‌های شزلون وابسته به دارا بودن طراحی خاص و جلوه بصری قابل توجه، آن را در جایگاه ابتدایی‌ترین انتخاب طراحان داخلی قرار گرفته است. ناگفته نماند  که امکان دارا بودن چنین مبلی، دارا بودن یک اتاق نشیمن با متراژ تقریبا بالا است. شما با انتخاب مبل شزلون با بهره‌مند گشتن از کارآیی آن، که شبیه به مبل دو نفره یا تک نفره است فضای لاکچری‌تری را به تصویر می‌کشید.

  • استفاده از فضاهای کنج :

 اگر در فضایی که در حال طراحی و آماده‌سازی دکوراسیون آن هستید با کنجی طرف هستید که تصمیم به شاخص‌تر نشان دادن آن را دارید؛ می‌توانید به واسطه  یک مبل شزلون فضایی دنج را ایجاد سازید و بنا به فرمی که دارا است خلوتی همانند استفاده از صندلی راک، اما بروزتر را به وجود آورید.

 

به هنگام استفاده از مبل شزلون در روند چیدمان منزل نیاز است چه مواردی مدنظر قرار داده شود؟

شاید بتوان با قرار دادن مبل شزلون در هر گوشه‌ای از منزل چیدمان اصلی را تکامل بخشید، اما نمیتوان به همین سادگی گام برداشت. اگر تصمیم به استفاده بجا و توام با جذابیت مبل شزلون در چیدمان داخلی منزل را دارید، نیاز است تا چند فاکتور متعدد را مدنظر قرار دهید:

  • فراموش نکنید که ‌این مبل‌هابه شکل تک‌نفره طراحی گشته‌اند؛ پس نباید از آن‌ها انتظار ساپورت نمودن دو یا چند سرنشین را داشت.
  • برای بهره‌مندی از مبل شزلون در کنار مبلمان دیگر، نیازمند یک میزعسلی یا پاف هستید که حذف آن نمای نامطلوبی را بدان می‌بخشد.
  • اگر می‌خواهید جذابیت بیشتری را به مبلمان شزلون ببخشید، می‌توانید از کوسن‌ها مدرن و هماهنگ با این سبک حاکم از لحاظ رنگ و جنسیت کمک بگیرید.
  • برخی از شزلون‌ها را یک صندلی و مبل راحتی نمی‌دانند زیرا دارای دسته و تکیه‌گاه عمودی است که نشستن و استراحت روی آن را با چالش همراه می‌سازد.

 

چه تفاوتی میان مبل شزلون و لاوست وجود دارد؟

نمی‌توان شزلون و لاوست را یک مدل واحد خواند. پشتی اصلی‌ترین فاکتور ایجاد تمایز میان شزلون و لاوست کلاسیک است. مورد دیگر آنکه در مبل لاوست عموما پشتی در قسمت امتدادی سمت بلند صندلی جای می‌گیرد. با دقت به این دونشانه بارز به سهولت می‌توانید در زمان انتخاب، مبل شزلون را از لاوست تشخیص دهید.

ایران چوب


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری