+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

استاندارد های چیدمان مبلمان

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در:

این مقاله به شما کمک می کند تا استاندارد چیدمان مبلمان را درک کنید. مهمترین قسمت این است که ابتدا چیزهای غیر ضروری را بیرون بیاندازید، تخت را جابجا کنید و مطمئن شوید که چیزی زیر آن نیست و دوباره آماده مبلمان شوید.

 فضای خود را برنامه ریزی کنید

همه چیز را اندازه گیری کنید. اگر می خواهید چیدمان مبلمان را سازماندهی کنید و مجبور نباشید مرتباً وسایل سنگین را جابجا کنید تا زمانی که چیدمانی را پیدا کنید که شما را متقاعد کند، ابتدا اندازه گیری ها را انجام دهید تا بتوانید از نظر تئوری فضا را برنامه ریزی کنید.

اتاق و قطعات را بکشید. می توانید بر اساس اندازه گیری هایی که انجام داده اید (مثلاً 1 سانتی متر برای هر متر) اتاق را روی کاغذ گراف بکشید. بدون قرار دادن مبلمان در ابتدا نقاشی بکشید. پس از آن، مبلمان را روی یک تکه کاغذ دیگر، همیشه به شکل مقیاس بکشید و آن را برش دهید. اکنون می توانید هر طور که دوست دارید این ترتیب را عملی کنید.

از نرم افزار طراحی اتاق استفاده کنید. این برنامه‌های مبلمان دیگر فقط به دکوراتورهای داخلی محدود نمی‌شوند ، تعداد زیادی نرم‌افزار برای چیدمان اتاق‌های شما وجود دارد. از افزونه‌های کروم، مانند 5D، تا بازی‌هایی مانند The Sims (2 و 3 از این نظر عالی هستند)، جایگزین‌های زیادی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد با طرح‌بندی، طرح‌های رنگی، سبک و اندازه بازی کنید.

 

 تنظیم نقطه کانونی

تصمیم بگیرید که نقطه کانونی شما چه خواهد بود. نقطه کانونی اتاق به نوع فضایی که در آن هستید بستگی دارد. در اتاق نشیمن، می تواند پنجره ای مشرف به منظره زیبا، شومینه یا تلویزیون باشد. در اتاق خواب، این باید تخت باشد. در یک اتاق غذاخوری، میز است. سعی کنید بفهمید که نقطه کانونی اتاق چه خواهد بود، زیرا بیشتر مبلمان حول این شی سازماندهی می شوند.

همه چیز را به درستی در مقیاس قرار دهید. اگر بین مبلمان با اندازه های مختلف حق انتخاب دارید، گزینه ای را انتخاب کنید که مناسب فضایی باشد که در آن قرار می گیرد. به عنوان مثال، تخت یا میز ناهارخوری را که برای این اتاق خیلی بزرگ است، نخرید. در اطراف اجسام بزرگ در یک اتاق باید حداقل 1 متر فضای خالی وجود داشته باشد تا بتوان از آنها استفاده کرد.

نقطه کانونی خود را حرکت دهید اگر می توانید، نقطه کانونی خود را به منطقه اتاق منتقل کنید. باید جایی باشد که وقتی وارد می‌شوید، جلوی شما برجسته باشد. چشم شما باید به آن قطعه بیفتد.


حواس خود را به نقطه اصلی معطوف کنید. با چیدمان لوازم جانبی در این قسمت توجه بیشتری را به نقطه کانونی جلب کنید. برای اتاق خواب به معنای قرار دادن میزهای کنار تخت با لامپ و عناصر دیگر است، در حالی که برای یک مبل به معنای اضافه کردن چند نقاشی یا یک آینه است. به طور کلی تلویزیون اگر با قفسه ها یا قفسه ها احاطه شده باشد بیشتر قابل مشاهده است، مگر اینکه بخشی از یک مکان تفریحی بزرگ باشد.

 قرار دادن مبلمان برای نشستن

جلسات را مقیاس کنید. هنگامی که نقطه کانونی مرتب شد، می خواهید چند صندلی، مبل و صندلی راحتی به اتاق اضافه کنید ؟ اطمینان حاصل کنید که مبلمان نشیمن به اندازه اتاق مناسب است. همانطور که با نقطه کانونی انجام دادید، فضای کافی در اطراف آنها بگذارید تا قابل استفاده باشند. به عنوان مثال، شما باید حداقل 1 متر موجود در پشت هر صندلی اتاق غذاخوری را محاسبه کنید.

سعی کنید خود را به یک تکه مبلمان که بزرگتر از حد لازم در یک اتاق یک نفره است محدود کنید. اگر بیش از حد قرار دهید، اتاق شلوغ به نظر می رسد.

یک آرایش باز ایجاد کنید. نشستن در اتاق باید ایده ای از باز بودن را نشان دهد و هنگامی که در ورودی اتاق (یا حداقل در ورودی اصلی) هستند، دعوت کننده باشد. به عنوان مثال از داشتن مبلمان برای نشستن و پشت به در خودداری کنید.

از گوشه ها به صورت استراتژیک استفاده کنید. شما می توانید با قرار دادن یک تکه مبلمان در گوشه ای، حس قاطع تری به اتاق اضافه کنید، اما مراقب باشید زیرا فضای با ارزشی را در یک اتاق کوچک اشغال می کند. فقط در صورتی از مبلمان گوشه ای استفاده کنید که اتاق شما بسیار بزرگ است یا مبلمان کافی برای پر کردن فضا ندارید.

مبلمان را به طور مناسب فاصله دهید. هنگام چیدمان وسایل برای نشستن در محلی که برای گفتگو استفاده می شود، مانند اتاق نشیمن، باید مراقب باشید که وسایل را خیلی دور یا نزدیک به هم قرار ندهید. به طور کلی ایده خوبی است که فاصله تقریباً 2-2.5 متری بین صندلی ها را در مقابل یکدیگر محاسبه کنید. قطعاتی که L را تشکیل می دهند باید حدود 15 سانتی متر بین گوشه ها فاصله داشته باشند.

 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری