+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

اصول و قواعد چیدمان مبل

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1401/05/27

بسیاری از افراد در چیدمان مبل دچار مشکل هستند و نمی دانند که چگونه باید مبلمان خود را چیدمان کنند که از همه نظر جلوه مناسبی داشته باشد. به همین دلیل در مجموعه ایران چوب میخواهیم به بررسی اصول و قواعد چیدمان مبل بپردازیم تا شما عزیزانی که با این مشکل مواجه هستید، از اصول انجام این کار مطلع گردید.

اصول و قواعد چیدمان مبل

رعایت کردن اصول و قواعد چیدمان مبل از زوایای مختلفی با اهمیت و مهم است که اگر این قواعد را رعایت کنید امکان بهره مند شدن از مزایای چیدمان صحیح مبلمان را خواهید داشت.

زیرا با انجام این کار میتوانید جلوه زیبایی در دکوراسیون به وجود آورید و فضای ایده آلی را طراحی کنید و علاوه بر آن  چیدمان مبلمان با فنگ شویی مطابق پیدا می کند.

اصول و قواعد چیدمان مبل چگونه است؟

اگر قصد دارید که با اصول و قواعد صحیح مبلمان خود را چیدمان کنید، به موارد ذکر شده در زیر توجه داشته باشید:

در نظر گرفتن وسعت فضای مد نظر شما:

یکی از مهم ترین اصولی که باید در چیدمان مبلمان به آن توجه داشت، در نظر گرفتن وسعت فضای مد نظر شما است. زیرا زمانی که فضای مورد نظر شما برای چیدمان مبلمان وسیع و بزرگ باشد، میتوانید فاصله بین مبلمان را بیشتر کنید و یا مبلمان را از دیوار فاصله داده و آنها را در قسمت مرکزی فضا بچینید که جلوه بهتری داشته باشد.

اما زمانی که فضای مورد نظر وسعت زیادی نداشته باشد، قدرت مانور شما کاهش پیدا می کند و باید فاصله بین اجزای مبلمان را کمتر کنید.

پرهیز از چیدمان اتوبوسی مبلمان تا حد امکان:

چیدمان اتوبوسی مبلمان به روشی گفته می شود که در آن مبلمان به جای اینکه رو به روی هم قرار بگیرند، تماما در کنار یکدیگر به صورت ردیفی قرار داده می شوند و با این وجود زمانی که افراد بر روی مبلمان بنشینند، امکان برقراری ارتباط خوبی با هم ندارند. به عنوان مثال: نمی توانند یکدیگر را به راحتی ببینند و یا مجبور می شوند که برای صحبت کردن با هم خود را جلو و یا عقب ببرند.

به همین دلیل باید از این نوع چیدمان تا حد ممکن پرهیز کرد مگر اینکه فضا به گونه ای باشد که امکان چیدمان با سبک های دیگر وجود نداشته باشد. البته لازم به ذکر است که برای چنین فضاهای باریکی می توانید از مبلمان ال استفاده کنید که مجبور به چیدمان اتوبوسی نباشید.

چیدمان مبلمان به صورت گرد:

بهترین روش چیدمان مبلمان را می توان چیدمان گرد و یا مربعی شکل در نظر گرفت که در این روش تمامی مبل ها رو به روی هم هستند و اشخاص بر روی هر یک از انها که بنشینند به راختی میتوانند همدیگر را ببیند و با هم به صحبت بپردازند.

این روش باعث می شود که صمیمیت بیشتری در فضا ایجاد شود و یک جمع گرم را میتوانید با چیدمان مبل به این روش تجربه کنید.

مجزا کردن مبلمان مجلسی از راحتی:

در خصوص اصول و قواعد چیدمان مبل باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که مبلمان راحتی و سلطنتی را از هم مجزا کنید. بدین معنا که اگر در منزل و یا فضای مورد نظر خود هم مبلمان سلطنتی استفاده کرده اید و هم مبلمان راحتی به کار برده اید نباید انها را در کنار هم قرار دهید بلکه بهتر است تا فاصله نسبتا مناسبی در حدود سه متر بین مبلمان سلطنتی و راحتی وجود داشته باشد تا آنها را از هم مجزا کند.

رعایت کردن این مساله باعث می شود که بخش های پذیرایی و خصوصی خانه شما از هم مجزا شوند، نظم بیشتری در محیط حکم فرما شود و در نهایت یک چیدمان اصولی داشته باشید.

در نظر گرفتن سایر المان های به کار رفته در محیط و فاصله آنها با مبلمان:

در حین چیدمان مبلمان باید به سایر المان های به کار رفته در محیط نیز توجه کنید و فاصله آنها را با مبلمان مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال: نحوه قرار گیری فرش در زیر مبل باید به گونه ای باشد که گل وسط فرش در قسمت وسط زمین قرار بگیرد و مبلمان بیرون از حاشیه فرش قرار گرفته باشند. چنانچه به گونه ای فرش و یا مبلمان را قرار دهید که گل فرش به پایه های مبل نزدیک شود، روش اشتباهی را انتخاب کنید و باید آن را تغییر دهید.

علاوه بر آن میز جلو مبلی باید دقیقا در بین مبلمان و در بخش مرکزی قرار بگیرد و یا در جلوی کاناپه قرار داشته باشد.

کلام پایانی:

اصول و قواعد چیدمان مبل بر اساس این مسائل را در نظر بگیرید و انها را رعایت کنید تا دکوراسیون محیط را به بهترین شکل طراحی کنید و یک چیدمان مناسب داشته باشید.

 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری