+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

ایده های جذاب چیدمان مبلمان استیل

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1400/12/07

مبلمان استیل دارای تنوع بالایی می باشند و بسیار شیک و زیبا هستند، به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. یکی از دغدغه های افراد هنگام خرید مبلمان این است که چگونه آن ها را در فضای منزل خود بچینید که نمای خاصی داشته باشد و دکوراسیون داخلی منزل را چشمگیر کند. اگر می خواهید با ایده های جذاب چیدمان مبلمان استیل بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

چیدمان مبل استیل در پذیرایی کوچک

مبلمان استیل و سلطنتی معمولا به صورت ست های 9 نفره و 7 نفره هستند. اگر می خواهید ست مبلمان استیل 9 نفره را در یک پذیرایی کوچک بچینید بهترین حالت آن چیدمان مربعی شکل است. برای این منظور کافی است که یک فرش 12 متری مناسب پهن کنید سپس کاناپه سه نفره را در بخش بالایی فرش قرار دهید و مقابل آن کاناپه دو نفره را بگذارید. در انتها فاصله میان آن ها را صندلی های تک نفره، صندلی میزبان و میزهای عسلی پر کنید.

چیدمان مبل استیل در پذیرایی بزرگ

بهترین ایده برای چیدمان مبل استیل 9 نفره در پذیرایی های بزرگ استفاده از یک فرش گرد بزرگ و چیدن مبل ها به صورت دایره ای شکل می باشد. استفاده از شومینه در کنار چنین چیدمانی می تواند جذابیت آن را دو چندان نماید. البته باید مبلمان از شومینه فاصله کافی داشته باشند تا فردی که بر روی مبل نزدیک به شومینه می نشیند اذیت نشود و به مبل ها نیز آسیبی وارد نگردد. علاوه بر این روش در پذیرایی های بزرگ می توان از چیدمان نیم دایره نیز برای مبلمان استفاده نمود، به نحوی که دو نیم دایره مقابل یکدیگر قرار بگیرند و یا اینکه نصف سرویس نیم دایره باشد و بقیه مبلمان در کنار آن قرار گیرند. این سبک نیز طرفداران خاصی دارد.

چیدمان مبل استیل به سبک کلاسیک

خیلی از افراد نیز به سبک قدیمی و کلاسیک علاقه دارند و چیدمان مبلمان استیل به شکل قرینه را می پسندند. یعنی به این صورت که کاناپه سه نفره در مقابل دو نفره قرار بگیرد و مبل های تکی به شکل قرینه در کنار کاناپه دو نفره و صندلی های مهمان در کنار کاناپه سه نفره قرار بگیرند. در این چیدمان میز پذیرایی نیز در وسط باید باشد.

چیدمان مدرن مبل استیل

چیدمان ناهماهنگ مبل استیل که در واقع همان سبک مدرن است نیز زیبایی های خاصی دارد. در این روش چیدمان مبل می توانید هر کدام از مبل ها در هر قسمتی از پذیرایی که می پسندید قرار دهید. مثلا می توانید کاناپه دونفره را در کنار آکواریوم قرار دهید و مبل های مهمان را در مقابل شومینه بگذارید و ... . این روش هر چند که نظم خاصی ندارد اما خیلی جذاب و دوست داشتنی است.

اصول چیدمان مبل استیل

چیدمان مبل های استیل نیز همانند مبل های راحتی و ... دارای اصول خاصی است که اگر به آن ها توجه نشود مبل ها نمی توانند زیبایی خود را به خوبی نشان دهند و فضا حالت نامرتبی پیدا می کند. از جمله این اصول و نکات می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • پیش از انتخاب ست مبل های 7 یا 9 نفره استیل بهتر است که متراژ پذیرایی خود را تعیین کنید.
  • اگر متراژ منزلتان کمتر از 100 متر است هرگز از دو دست مبل استیل استفاده نکنید، زیرا موجب می شود که فضای خانه خیلی شلوغ و کلافه کننده به نظر برسد.
  • سعی کنید که نقطه کانونی و مرکز پذیرایی را برای چیدمان مبل استیل انتخاب نمایید.
  • در چیدمان مبل استیل به فاصله میان مبل ها توجه کنید و حد قانونی فاصله مبل در دکوراسیون داخلی را رعایت نمایید. زیرا اگر متراژ منزل تان زیاد باشد و مبل ها را با فاصله زیادی از هم بچینید صحبت کردن افراد با یکدیگر دشوار خواهد شد و موجب می شود که از میان صمیمیت میان آن ها در حین گفتگو کاسته شود.
  • به هماهنگی رنگ مبل استیل با سایر وسایل دکوراسیون منزل توجه داشته باشید. حتما یک فرش زیبا و خوش رنگ را در مرکز پذیرایی پهن کنید و در کنار چیدمان مبل استیل از گلدان های گل طبیعی نیز استفاده کنید تا فضای شیک و چشمگیری ایجاد شود.
  • هرگز مبلمان استیل را در کنار هم و به صورت اداری قرار ندهید، زیرا موجب می شود که نتوانند زیبایی خود را به خوبی نشان دهند و افراد نیز نمی توانند هنگام نشستن بر روی آن ها احساس راحتی و صمیمی بودن داشته باشند.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری