+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

رنگ و دکوراسیون اتاق ناهار خوری

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/12/07

اتاق ناهار خوری یکی از مهم ترین بخش های منزل است و رنگ دکوراسیون داخلی و وسایلی که در این قسمت استفاده می شود اهمیت ویژه ای دارد. به همین دلیل یکی از سوالاتی که معمولا افراد در زمان طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود دارند این است که بهترین رنگ و دکوراسیون برای اتاق ناهار خوری چیست؟ اگر می خواهید با رنگ و دکوراسیون اتاق ناهار خوری بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

بهترین رنگ ها برای اتاق ناهار خوری

در کنار انتخاب مدل های مختلف و ایده های جدید برای وسایل و چیدمان اتاق ناهار خوری باید به هماهنگی و ترکیب آن ها توجه نمود. در واقع باید رنگی را انتخاب نمود که بیشترین تناسب ممکن را با دکوراسیون منزل داشته باشد. اما از مناسب ترین رنگ ها برای اتاق ناهار خوری می توان به قرمز و آبی و استفاده از آن ها در کنار سقف سفید اشاره نمود، زیرا این ترکیب رنگ به جهت انرژی خوبی که دارد فضا را تمیز تر و زیبا تر نشان می دهد و از طرفی اشتها را نیز بیشتر می کند.

اگر سبک مدرن و مینیمالیست را برای دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کرده اید می توانید برای اتاق ناهار خوری از رنگ های سفید و یا کرم برای دیوارها استفاده کنید. البته استفاده از یک رنگ گرم در کنار این رنگ ها نیز می تواند جذابیت محیط را بیشتر کند. به طور کلی ترکیب رنگ این فضا باید به گونه ای باشد که افراد در زمان خوردن غذا در آن احساس آرامش و لذت داشته باشند. از پر طرفدارترین رنگ ها برای اتاق ناهار خوری می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ترکیب رنگ گلبهی یا همان مرجانی با قهوه ای نسکافه ای
  • ترکیب رنگ گلبهی با سبز پر رنگ
  • ترکب رنگ قهوه ای، سبز پر رنگ و قرمز
  • ترکیب رنگ زرشکی و سفید
  • ترکیب رنگ کرمی و آبی کم رنگ

رنگ میز ناهار خوری

میزهای ناهار خوری تنوع طرح و رنگ بالایی دارند که می توانید با توجه به سلیقه خود و سبک دکوراسیون و ترکیب رنگی که برای اتاق ناهارخوری انتخاب کرده اید یک میز ناهار خوری با رنگ مناسب انتخاب نمایید. معمولا اکثر میزهای ناهار خوری قهوه ای و از جنس چوب هستند. البته میزهای رنگی نیز وجود دارد که در صورت استفاده از آن ها باید به رنگ میز توجه بیشتری داشته باشید. زیرا هر رنگی پیام های مختلفی را منتقل می کند. مثلا میز ناهار خوری به رنگ قرمز موجب کاهش اشتها و رنگ آبی سبب افزایش اشتها خواهد شد.

 

چیدمان اتاق ناهار خوری

برای زیبا و دلنشین تر نمودن اتاق ناهار خوری باید در کنار انتخاب یک رنگ مناسب برای دیوارها و میز ناهار خوری از وسایل تزئینی مختلفی مانند تابلو، بوفه، گلدان و ... نیز در قسمت های مختلف آن استفاده نمود که جذابیت محیط را دو چندان می کند. اگر به دنبال بهترین جا برای میز ناهار خوری در منزل خود میگردید خواندن این مطلب برای شما مفید است.

سبک های اتاق ناهار خوری

سبک های مختلفی برای اتاق ناهار خوری وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان فضایی خاص و زیبا به وجود آورد. از جمله این سبک ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

ناهارخوری مدرن

سبک دکوراسیون مدرن به جهت سادگی و زیبایی که دارد خیلی محبوب است و به راحتی می توان با استفاده از این سبک اتاق ناهارخوری را با سایر بخش های منزل هماهنگ نمود. در این سبک معمولا از وسایل متعددی در اتاق استفاده نمی شود از مهم ترین شاخصه های آن می توان به میزهای شیشه ای، صندلی های فلزی، تابلوهایی با اشکال خاص و استفاده از پرده های ساده و نازک و پنجره های بزرگ اشاره نمود که آرامش خاصی را در فضا به وجود می آورند.

ناهار خوری دهکده ای

در این سبک معمولا دیوارها سفید هستند و سقف، میزهای ناهار خوری و کابینت ها هم به صورت چوبی و سنتی هستند. برای زیبا تر نمودن این فضا می توان از قالی های مخملی استفاده نمود.

ناهار خوری سبک چندگانه

این سبک مملو از خلاقیت است و می توان در آن از ترکیب تمامی سبک ها استفاده نمود. در سبک چندگانه می توان ازدیوارهای رنگی شاد در کنار کفپوش چوبی و نیز فرش های لوکس و صندلی های فلزی استفاده کرد.

کلام آخر

با توجه به موارد ذکر شده و در نظر گرفتن نکاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق ناهار خوری وجود دارد می توانید این مکان را به یکی از دنج ترین و زیبا ترین قسمت های خانه تبدیل کنید و فضایی آرامش بخش برای پذیرایی از مهمانان خود به وجود آورید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری