+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

تبدیل اتاق کودک به اتاق نوجوان

زمان مطالعه : 6 دقیقه | منتشر شده در: 1400/12/07

امروزه و به خصوص در شرایط اقتصادی کنونی خرید تمام وسیله های مورد نیاز اتاق بسیار گران است و هرکسی از عهده ی هزنه های آن برنمی آید. اگر برای فراهم کردن یک اتاق برای کودکتان هزینه ی زیادی کرده اید و حالا فرزند دلبندتان بزرگ تر شده و به سن نوجوانی رسیده است، شاید مسئله ی تبدیل اتاق کودک به اتاق نوجوان ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد.

ما در این مقاله درباره راهکارهای تبدیل اتاق کودک و به اتاق نوجوان با شما صحبت خواهیم کرد، تا بتوانید با کمترین هزینه ها اتاق زیبایی را برای فرزند نوجوان خود آماده کنید.

با توجه به اینکه فرزند شما دختر است یا پسر انتخاب های زیادی برای تغییر دکوراسیون دارید و می توانید از وسیله های متنوعی برای تغییر دکور و تبدیل اتاق کودک به اتاق نوجوان استفاده نمایید.

تغییر پرده ها

پرده یکی تز وسیله های اتاق است که با تغییر دادن آن تغییرات زیاد و چشمگیری در اتاق ایجاد می شود. برای عوض کردن پرده نیاز به هزینه زیاد نیست، شما می توانید با هزینه ی کمی یک پرده برای اتاق فرزندتان خریداری کنید و دکوراسیون اتاق را تا حد زیادی دستخوش تغییر کنید.

تهیه وسایل دکوری مناسب سن نوجوان

یکی دیگر از وسایلی که با عوض کردن آن ها می توانید اتاق کودکتان را در جهت تبدیل کردن به اتاق نوجوان تغییر دهید وسایل دکوری است، می توانید وسیله های دکوری کودکانه از جمله عروسک ها و اسباب بازی های کودکانه، اباژور های طرح کودکانه یا هر وسیله ی دکوری کودکانه را بردارید و به جای آن ها از وسیله های دکوری متناسب با سن نوجوان تهیه کنید.

یکی از مواردی که در تغییر دکوراسیون اتاق بسیار موثر است روتختی است، روتختی بچگانه را جمع کنید و به جای آن یک روتختی متناسب با سن نوجوان بخرید و با این کار دکوراسیون اتاق را به خوبی عوض کنید.

یکی از موضوعاتی که اهمیت دارد این است که سعی کنید برای کودکتان تختی خریداری کنید که در سن نوجوانی نیز برای او کاربرد داشته باشد. با عوض کردن روتختی کودکتان و قرار دادن یک روتختی متناسب با نوجوان شما می توانید از یک تختخواب چندین سال استفاده کنید.

امروزه تختخواب هایی به بازار آمده اند که طول آن ها قابل می باشد ،  شما با خرید یکی از این مدل تختخواب ها می توانید از نظر اقتصادی خیلی سود کنید.

تعویض میز تحریر

اگر در اتاق کودکتان یک میز تحریر کوچک بچگانه قرار داده اید و حالا او به سن نوجوانی رسیده است، و با توجه به اینکه مطالعات او بیشتر شده است به میز بزرگتری متناسب با سن خود نیاز دارد، می توانید این میز کوچک را بردارید و یک میز با طرح و رنگ متناسب با سن نوجوان خود قرار دهید.

عوض کردن میز تحریر و صندلی تغییرات زیادی را در اتاق به وجود می آورد.

تغییر لامپ ها و چراغ مطالعه

چراغ مطالعه و چراغ های موجود در یک اتاق در دکوراسیون آن اتاق تاثیر زیادی دارند، عوض کردن چراغ مطالعه کودک و خرید یک چراغ متناسب با سن و سال نوجوان در موضوع تغییر اتاق کودک به اتاق نوجوان موثر است، پس به این موضوع دقت کنید.

با خرید یک آباژور زیبا متناسب با سن نوجوان می توانید یک اتاق زیباتر برای نوجوان خود آماده کنید.

آینه

آینه یکی از وسیله هایی است که در هر اتاقی مورد استفاده قرار می گیرد، اگر در اتاق کودک خود اینه قدی وجود ندارد و یا یک آینه کوچک کودکانه قرار دارد می توانید این آینه را بردارید و یک آینه متناسب با سن و سال نوجوان در اتاق قرار دهید.

قرار دادن یک آینه که با دکور جدید اتاق همخوانی دارد بسیار تاثیرگذار است و می تواند اتاق را زیباتر کند.

جمع بندی

در این مقاله درباره موضوع تبدیل اتاق کودک به اتاق نوجوان باهم صحبت کردیم و نکاتی را آموختیم، یاد گرفتیم که با عوض کردن وسایلی همچون پرده، دکوری ها، میزتحریر، آینه و چراغ ها می توان تغییرات چشمگیری را در دکوراسیون اتاق کودک به وجود آورد. در این شرایط اقتصادی که کمتر کسی می تواند هزینه های یک دکور کامل برای اتاق را بپردازد امیدوارم شما عزیزان را در جهت یک تغییر دکور اقتصادی راهنمایی کرده باشیم.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری