+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

انواع پارتیشن خانگی

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/12/07

امروزه پارتیشن ها در دکوراسیون داخلی خانه ها اهمیت زیادی پیدا کرده اند. پارتیشن یعنی جدا کردن بخش های مختلف از هم. با استفاده از پارتیشن ها می توان فضا های بزرگ را به بخش های کوچیک تر تقسیم نمود، به کمک پارتیشن بندی علاوه بر اینکه از فضا استفاده ی بهینه تری می شود زیبایی آن نیز بیشتر می شود. ما در این مقاله دبرباره انواع پارتیشن خانگی صحبت کرده ایم.

پارتیشن ها دو دسته هستند، یک دسته از آن ها ثابت هستند و دسته ی دوم قابل جابجایی هستند. هریک از انواع آن ها مزیت های به خصوص خود را دارند.

پارتیشن های متحرک قابل جابجایی هستند و شما می توانید حتی طول آن را در برخی مدل ها افزایش یا کاهش دهید و یا جایشان را عوض کنید. یا برای مدت کوتاهی پارتیشن را بردارید و بعدا مجددا آن را سر جای خود بگذارید. اما پارتیشن های ثابت این قابلیت را دارند که هر لحظه بخواهید بتوانید جابه جایشان کنید.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر در این باره بحث و گفتگو نماییم.

پارتیشن سنتی

یکی از انواع پارتیشن خانگی نوع سنتی آن است، پارتیشن سنتی در طرح ها و مدل های گوناگونی در بازار موجود است که با سلیقه ی بسیاری از مردم همخوانی دارد و عده ای زیادی این پارتیشن ها برای جداسازی بخش مختلف منزلشان خریداری می نمایند.

پارتیشن های سنتی بیشتر برای خانه هایی با دکوراسیون سنتی همخوانی دارند و استفاده از آن ها در فضاهای مدرن جالب نمی شود.

پارتیشن مدرن

امروزه طراحی داخلی منازل بیشتر به سمت مدرن شدن رفته است. بیشتر دکوراسیون ها به این صورت است که یک فضای بزرگ را به وسیله دیوار ها یا پارتیشن های زیبا و مدرن از هم تفکیک کرده اند. طراحی هایی که دارای پلان های باز هستند و قسمت های مختلف خانه به هم وصل هستند.

استفاده از پارتیشن مدرن در خانه های بزرگ کاربرد زیادی دارد و قسمت های مختلف خانه را از هم تفکیک می کند، و در عین حال باعث می شود تمام قسمت های خانه پر نور باشد، چرا که دیوار باعث تاریک شدن خانه می شود.

جنس پارتیشن

پارتیشن ها در جنس های مختلفی موجود هستند. با توجه به نوع دکوراسیون و سبک چیدمان منزل شما می توانید هر یک از انواع پارتیشن ها را انتخاب نمایید. در ادامه مطلب ما برخی از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

چوبی

پارتیشن های چوبی از انواع پارتیشن ها هستند که در سبک مدرن دکوراسیون جایگاه خوبی دارند. شما می توانید با استفاده از پارتیشن های همرنگ با میز نهار خوری و مبلمان منزلتان مبل ها را از ناهار خوری جدا کنید.

پارتیشن های چوبی در انواع مدل ها و طرح های مختلف در بازار موجود هستند که که با توجه به سبک چیدمان وسیله های منزلتان می توانید یک نوع از آن ها را انتخاب کنید.

فلزی

پارتیشن های فلزی از نظر جنس، طرح و رنگ دارای تنوع های زیادی هستند به طوریکه برای خرید پارتیشن فلزی انتخاب های زیادی پیش روی شماست.

یکی از انواع پارتیشن های فلزی نوع آلومینیومی آن ها است که محبوبیت زیادی دارند. یکی از مزیت های پارتیشن فلزی کم بودن وزن آن ها است که هم جابجایی آن ها را راحت تر می کند و هم نصب آن ها آسان تر است.

پلاستیکی

امروزه شاهد آن هستیم که تعداد زیادی از وسیله های اطراف ما از جنس پلاستیک هستند. پارتیشن ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شاهد آن هستیم که پارتیشن های پلاستیکی در طرح ها و مدل های مختلف تولید و ساخته می شوند.

از پارتیشن های پلاستیکی در مواردی مانند پارتیشن بندی حمام، سرویس های بهداشتی، فضاهای اداری و ... استفاده می شود.

پارتیشن های پلاستیکی به دلیل این که در تماس با آب و رطوبت مقاوم هستند کاربرد های زیادی دارند و افراد زیادی برای جداسازی فضا از این پارتیشن ها استفاده می کنند.

کلام آخر

همانطور که گفتیم پارتیشن ها برای تقسیم کردن فضا های بزرگ تر به بخش های کوچکتر کاربرد دارند، پارتیشن ها علاوه بر بحث جداسازی در زیباسازی منازل شما نیز تاثیر گذار هستند. ما در این مقاله درباره انواع پارتیشن ها از جمله پارتیشن های سنتی و مدرن صحبت کردیم و همچنین درباره جنس پارتیشن ها مطالبی را عنوان کردیم.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری