+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

بهترین جا برای میز ناهار خوری

زمان مطالعه : 6 دقیقه | منتشر شده در: 1400/12/07

امروزه به دلیل بالا رفتن قیمت مسکن بیشتر افراد به اپارتمان های کوچکتر روی آورده اند، اما در عین حال علاقه دارند که از تمام وسیله های مورد نیاز یک خانه از جمله میز نهار خوری کوچک استفاده کنند، از همین رو به دنبال پیدا کردن بهترین جا برای میز نهار خوری هستند.

در زمان های گذشته در هنگام طراحی و ساخت خانه ها یک قسمت را برای میز ناهار خوری مشخص می کردند، اما امروزه سلایق افراد عوض شده و ممکن است میز ناهار خوری را در هر جایی که از خانه قرار دهند، و این بستگی به سلیقه افراد دارد.

میز نهار خوری را می توان داخل آشپزخانه یا بیرون از آن، داخل اتاق و یا داخل سالن پذیرایی قرار دارد، ما در این مقاله درباره بهترین جا برای میز ناهار خوری صحبت کرده ایم، پس همراه ما باشید تا در ادامه درباره این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

میز ناهار خوری داخل آشپز خانه

قلب هر خانه ای آشپزخانه است، بنابراین چیدمان آن اهمیت بسیار زیادی دارد. آشپزخانه ها به دوسته تقسیم می شوند، دسته ای اول به صورت جزیره هستند که فضای زیادی برای قرار دادن میز دارند، دسته دوم به دلیل داشتن اپن یا دیوار فضای کمتری را در اختیار شما می گذارند.

اگر آشپزخانه شما کم جا است پیشنهاد می کنیم از میز ناهار خوری کم جا استفاده کنید تا فضا را شلوغ نکند. یکی از گزینه های دیگری که برای آشپرخانه های کم جا پیشنهاد می شود استفاده از میز های تاشو و یا میز هایی است که صندلی ها کاملا در زیر میز جای داده می شوند.

  • در صورتی که آشپزخانه شما باریک است میز و صندلی را در انتها و یا در کنار پنجره قرار دهید تا فضای زیادی را اشغال نکند.
  • می توانید از تعدادی صندلی در پشت پیشخوان آشپزخانه استفاده کنید و پیشخوان حکم میز را داشته باشد.
  • گاهی اوقات استفاده از میز های تاشو گزینه ی مناسبی است، با وجود اینکه این میزها کمی قدیمی شده اند اما می تواند نمای زیبایی به آشپزخانه ی کوچک شما بدهد.

 

میز ناهار خوری بیرون آشپز خانه

نحوه ی چیدمان قسمت سالن پذیرایی منازل کاره خیلی دشواری به نظر نمی آید اما هنگامی که قرار است میز ناهار خوری هم در سالن پذیرایی جای داده شود کاره شما کمی سخت می شود، در این حالت شما باید برای خرید مبلمان و میز ناهار خوری دقت بیشتری داشته باشید، سعی کنید میز غذا خوری و صندلی هایش از نظر طرح و رنگ و سرویس مبلمان منزل شما همخوانی داشته باشد.

هنگامی که سالن پذیرایی به صورت مربع یا مستطیل باشد چیدمان به مراتب راحت تر است، به این طریق که در یک سمت سالن میز نهار خوری و در سمت دیگر مبلمان قرار داده می شود. اما وقتی شکل سالن پذیرایی شما از حالت مربع و مستطیل معمول خارج شده باشد، مثلا دیوارها کج باشد یا سالن دارای فرورفتگی یا بیرون زدگی هایی باشد در این حالت می توانید کمی ابتکار به خرج دهید و یا از یک طراح دکوراسیون داخلی کمک بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

قرار گرفتن میز نهار خوری داخل اتاق اختصاصی

برخی از افراد ترجیح می دهند به جای قرار دادن میز ناهار خوری در آشپزخانه یا سالن پذیرایی یک اتاق مجزا برای قرار دادن میز ناهار خوری داشته باشند. البته این نوع چیدمان در خانه های کوچک و آپارتمانی به دلیل کمبود جا ممکن نیست.

اتاق نهار خوری برای برخی از افراد بهترین قسمت منزلشان است چرا که یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیا که خوردن غذا می باشد در این مکان انجام می شود!

تمام عناصری که در طراحی اتاق نهار خوری استفاده  می شوند دارای اهمیت هستند، از جمله رنگ دیوارها، چراغ ها یا لوسترها، میز و صندلی ها و ... .

اگر در اتاق نهار خوری خود از کابینت هایی برای قرار دادن ظروف استفاده می کنید به صورتی باشد که درآوردن و گذاشتن ظروف در داخل کابینت ها راحت باشد و مزاحم رفت و آمد افراد نشود.

استفاده از لامپ هایی که مستقیم به روی میز می تابند در زیبا تر شدن اتاق ناهار خوری و جذاب شدن میز شما تاثیر زیادی دارد.

جمع بندی

در این مقاله درباره نحوه ی چیدمان و بهترین جا برای میز ناهار خوری با شما صحبت کردیم و درمورد مکان هایی که می توانید میز نهار غذاخوری را در آن ها قرار دهید نکاتی را بیان کردیم، اما اینکه تصمیم شما برای انتخاب دکوراسیون این قسمت از منزلتان چه باشد بستگی به سلیقه ی شما دارد.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری