+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

راهنمایی بهترین رنگ برای انواع مبل در اتاق نشیمن یا پذیرایی

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/05/12

بهترین رنگ برای انواع مبل در اتاق نشیمن یا پذیرایی جدای از اصول رنگ های مناسب هر نوع مبلمان به سلیقه شما نیز وابسته است. اگر مایل هستید که دکوراسیون منزل شما شیک و در عین حال متفاوت باشد به طرح مبلمان و رنگ آن ها دقت کنید.  با وجود تنوع زیاد طرح و رنگ در انواع مبلمان راحتی، کلاسیک و سلطنتی مشتریان برای خرید مبلمان دچار سر در گرمی می شوند. در این جا به بررسی اصولی می پردازیم که می تواند کمک بسیاری به شما در انتخاب رنگ مبلمان مطابق با سلیقه و دکوراسیون منزل شما بکند.

 

 

قبل از انتخاب رنگ مبلمان در اتاق پذیرایی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

قبل از این که راجع به بهترین رنگ برای انواع مبلمان خود بخواهیم تصمیم بگیریم بایستی سلایق خود را به خوبی بشناسیم. بهتر است بدانیم از طرح مدرن بیشتر لذت می بریم یا سنتی؟ مبلمان را برای لم دادن می خواهیم و یا برای مهمانان رسمی؟ اعضای خانواده ما چند نفر است؟ فضای پذیرایی بزرگ است یا کوچک؟ رنگ پرده ها، رنگ دیوار ها، رنگ فرش و دیگر دکوراسیون به چه صورت است؟

به تمامی سوالات مطرح شده پاسخ شفافی بدهیم. در واقع قدم اول برای یک دکوراسیون منحصر به فرد این است که بدانیم چه طرح و رنگ مبلمانی مورد پسند ما است و به دکوراسیون منزل می آید.

راهنمایی برای انتخاب رنگ مبلمان دلخواه شما:

انتخاب مناسب رنگ و طرح مبلمان نقش بسیار زیادی در جلوه منزل شما خواهد داشت. رنگ مبلمان بنابر سلیقه شما می تواند با سایر دکوراسیون منزل مکمل و یا متضاد باشد. در صورتی که از رنگ های متضاد در دکوراسیون منزل استفاده شود جلوه منحصر به فردی به منزل شما می بخشد. اگر از رنگ های مکمل هم استفاده شود دکوراسیون شما با هم هماهنگ می شود. بنابراین فضای شیکی به منزل شما می بخشد. برای انتخاب بهتر رنگ مبلمان از نکات زیر بهره ببرید:

از دیگر مبلمان ایده بگیرید:

وقتی شما انواع مبلمان با طرح ها و رنگ های مختلف را در مجلات و سایت ها دیده باشید تصمیم بهتری می توانید بگیرید. در واقع این موضوع به شما کمک می کند که با انواع طرح و رنگ ها آشنا شوید و تصویر مبلی که مد نظرتان است  در ذهنتان شفاف تر شود.

خودتان را در طراحی دست کم نگیرید:

اگر مجبور هستید که مدام اسباب کشی کنید مبلمان با رنگ خنثی انتخاب کنید. در این صورت می توانید با انتخاب وسایل دکوری و کوسن ها  دکوراسیون دلخواه خود را ایجاد کنید.اگر خانه تان خالی است و هنوز فرش و بقیه وسایل را نگرفته اید از رنگ خنثی برای مبلمان استفاده کنید تا بتوانید بقیه وسایل منزل را با آن ها هماهنگ کنید.

انتخاب رنگ مبل با توجه به وضعیت کثیف شدن آن:

اگر شما دارای فرزند هستید و یا مهمانی دارید که فرزند کوچک دارند باید احتمال کثیف شدن مبل را بدهید. در این صورت از رنگ های تیره مانند مشکی، قهوه ای تیره و خاکستری تیره استفاده نمایید. اگر شخص بسیار حساسی در تمیز بودن آن هستید رنگ روشن انتخاب نمایید.

 

 

متراژ خانه در رنگ مبلمان چه تاثیری دارد؟

با توجه به این که اگر متراژ خانه و پذیرایی کم باشد نباید از مبلمانی استفاده شود که زیاد جلب توجه کند. از این رو از انتخاب رنگ بسیار روشن و پارچه های طرح دار پرهیز شود. بهتر است از رنگ های خنثی استفاده شود. اما اگر فضای خانه بزرگ است دست شما در انتخاب رنگ مبلمان باز تر است.

بهترین رنگ برای مبل استیل:

برای مبل استیل بهتر است رنگ پارچه مبل با فرش و پرده ها متناسب باشد. با توجه به این که مبلمان استیل فضای اشرافی دارد و رنگ های به کار برده در آن اکثرا خنثی هستند و خود مبلمان فضلی زیادی را اشغال می کند مناسب پذیرایی و نشیمن با متراژ زیاد می باشد.

بهترین رنگ برای مبل راحتی:

مبل راحتی در رنگ ها تنوع بیشتری دارند و آن ها را می توان با انواع دکوراسیون ها هماهنگ کرد. برای ایجاد دکوراسیون زیبا با مبل راحتی از رنگ سفید نیز بهره ببرید در این صورت تعادل در دکوراسیون منزل شما بیشتر می شود.

بهترین رنگ مبل برای مبل کلاسیک:

مبلمان کلاسیک تزیینات زیادی دارد برای همین انتخاب رنگ پارچه در این نوع مبلمان بسیار مهم است. امروزه از رنگ های سبز، قرمز، کرم/طلایی بیشتر استفاده می شود. در گذشته از رنگ های کرم و قهوه ای بیشتر استفاده می شده است.

سخن آخر:

انتخاب رنگ مبلمان موضوع بسیار تاثیر گذاری در دکوراسیون منزل شما است. قبل از مطالعه در مورد چگونگی انتخاب رنگ مبلمان بهتر است بدانید چه سلیقه ای دارید و چه نوع مبلمانی را می پسندید.

 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری