+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

خرید مبل اداری

زمان مطالعه : 12 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/22

مبل در دکوراسیون اداری

مبل راحتی

انواع مبل راحتی چستر

خرید مبل در زمینه های گوناگونی امکان پذیر است. امروزه یکی از پر تولید ترین مبلمان های موجود در سطح بازار جهت استفاده در محیط های اداری و کاری می باشد. حال باید توجه داشت تمامی این تولیدات می توانند با توجه به کیفیت مواد اولیه استفاده شده در آن و همچنین ظاهر بر روی انتخاب شما و دکوراسیون محل قرار گیری تاثیر گذار باشد. مواد اولیه استفاده شده در مبل اداری بیشتر شامل فلزو چوب است که استفاده و یا عدم به کار گیری از هر کدام از مواد اولیه ذکر شده می تواند بر روی طراحی کلی مبل هم تاثیر گذار باشد. لازم به ذکر است زمانی که از مبلمان اداری صحبت میکنیم منظور از تمامی لوازم جانبی حتی میز و صندلی نیز هست. همانطور که در مطالب گذشته به آن اشاره داشتیم همواره اولویت با دکوراسیون محل قرار گیری مبل است و نه طراحی مجزا مبلمان. لذا توصیه اکید داریم اگر در نظر دارید برای محیط کاری خود بهترین لوازم و محصولات را انتخاب کنید حتما از قبل با یک مشاور در زمینه دکور دفتر و البته مبل اداری صحبت نمایید. یکی از دیگر از مدل مبل های حال حاضر بازار مبل محیط کار است. در اصل در بسیاری از مواقع سبک این مدل مبلمان را مبل ادارای در نظر میگیرند. حال اینکه برای خرید و چیدمان این سبک از مبل ادارای می بایست به چه نکاتی توجه داشت از جمله مهم ترین مواردی است که باید در مورد آن تحقیق نمود.

در بسیاری از مواقع ممکن است که انتخاب مبل بر اساس نوع ظاهر و طراحی محصول صورت گیرد. البته که این مورد می تواند یکی از ملاک های اصلی خرید مبل باشد اما باید در نظر داشت که مبل اداری و یا محیط کار از جمله محصولاتی است که جدا از مبحث ظاهری کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در آن نیز می بایست مورد تحقیق قرار گیرد. درجه های مختلفی از سطح کیفیت مبل اداری امروزه در تولیدات مختلف وجود دارد. شاید وقتی صحبت از یک مبل اداری مناسب می شود ذهن شما به سمت یک نام خاص برده شود اما باید در نظر داشت همواره خرید مبل نباید از طریق ظاهر نگری صورت گیرد. تمامی یراق آلات و قسمت های مختلف یک مبل می تواند با توجه به میزان هزینه ای که شما در نظر دارید درجه های کیفیتی مختلفی به خود گیرد. سعی شده در تا ادامه به عمده ترین مواردی که می تواند بر روی کیفیت مبل اداری و خرید آن تاثیر گذار باشد اشاره نماییم.

برای ساخت یک مبل ادارای با کیفیت مناسب می بایست به دقت در مورد جزیئیات به کار رفته در آن نیز بحث نمود.از جمله قسمت به کار رفته در ساخت مبل ادارای می توان به

  • فریم چوبی یا کلاف داخلی
  • بدنه اسفنج و یا فوم
  • یراق آلات
  • نمای پلاستیکی یا چوبی
  • روکش مبل

اشاره داشت. هر کدام از قسمت های ذکر شده در بالا دارای کیفیت های متفاوتی است که می تواند بر روی انتخاب و خرید شما در مبل اداری تاثیر گذار باشد.در زیر به برخی از ویژگی های هر کدام از این مواد اولیه خواهیم پرداخت.

مبل استیل

مبل استیل فرانسوی

فریم و کلاف مبل ادارای

از جمله بخش های بسیار مهم که می تواند به طور مستقیم بر روی کیفیت ساختاری و البته طول عمر محصول تاثیر گذار باشد فریم مبل و کلاف داخلی است. معمولا برای ساخت کلاف مبل از چوب استفاده می شود. حال اینکه با توجه به طوع ساختار و طراحی محصول ممکن است از فلز هم برای ساخت این بخش از مبل ادارای استفاده شود. در اصل فریم داخل مبل استخوان بندی اصلی کار است که مواد و یراق آلات بر روی آن جمع می گردد. از جمله چوب های مورد استفاده برای ساخت فریم مبل ادارای می توان به چوب روس و نراد اشاره داشت. هر کدام از این دو نوع از انواع چوب مبل دارای خاصیت ارتجاعی و خمیدگی است که در هنگام ساخت کلاف بسیار می تواند دست نجار را باز گرداند. در برخی مواقع ممکن است استفاده از این مدل مبل در فضا های ادارای و پر رفت و آمد صورت گیرد. در این هنگام از فریم فلزی هم در کنار فریم چوبی برای ساخت بدنه این قسمت استفاده می شود. البته باید در نظر داشت منظور از استفاده فلز در ساخت کلاف مبل ادارای قوطی های فلزی مانند آن است. توصیه میکنیم در هنگام انتخاب و خرید یک مبل برای محیط کاری به این بخش از محصول توجه ویژه ای داشته باشید.

اسفنج و فوم مصرفی مبل

از جمله مواد بسیار مهم در ساخت انواع مبل و به خصوص مدل اداری آن اسفنج و فوم مصرفی می باشد. همانطور که در مقالات قبل اشاره داشتیم ساختار اسفنج نسبت به فوم مبل دارای ویژگی نرم تری است که معمولا برای ساخت مبل خانگی مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا برای محیط های ادارای و پر رفت و آمد نیاز است تا نشیمن محصول دارای ساختار سفت تر و البته رسمی تری باشد. فوم سرد می تواند برای این بخش مبلمان کاملا مناسب باشد. همچنین طبق تجربه می توان در نظر گرفت که طول عمر فوم سرد نسبت به اسفنج بیشتر است لذا در عموم مواقع برای ساخت مبل محیط کاری و اداری از فوم سرد در قسمت نشیمن استفاده میگردد. البته این ویژگی فقط برای نشیمن محصول است و در قسمت های دسته و تکیه گاه و البته پشت بیرون مبل ادارای می بایست از اسفنج بهره برد. اسفنج با توجه به ساختار نرم خود در دانسیته های متفاوت و البته ضخامت های متغیر در ساخت یک مبل محیط کار مورد استفاده است. دانسیته های هفده کیلو،بیست کیلو،بیست و پنج کیلو و سی کیلو از جمله دانسیته های رایج در این زمینه ساخت مبل است.

مبل تختخوابشو

مبل هشت نفره تختخوابشو

مبل و یراق آلات

شاید مهم ترین بخشی که در ساخت مبل به آن توجه می شود نوع یراق آلات مصرفی در این دسته از محصولات می باشد. اگر بخواهیم به یکی از مهم ترین یراق آلات در ساخت مبل ادارای اشاره کنیم فنر است. فنر مبل ادارای دارای دو مدل مختلف است.

  • فنر زیگزال
  • فنر لول

هر کدام از این دو نوع مواد اولیه دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است که هم بر روی ظاهر و هم بر روی نشیمن راحت این دسته از محصولات می تواند تاثیر گذار باشد. به طور کلی از فنر زیگزال به عنوان محافظ جهت عدم افت نشیمن استفاده می شود. در این سبک از نشیمن عموما به صورت صاف و تخت است. در زمینه فنر های لول مبل نشیمن به صورت نیم دایره یا به اصطلاح عدسی مانند است.هر کدام از این دو حالت می تواند بر روی انتخاب و نشیمن راحت محصول شما تاثیر گذار باشد.

نمای پلاستیک یا چوبی مبل

در زمینه مبل محیط کار و یا اداری بیشترین بخشی که از نمای چوب و پلاستیک استفاده می شود در پایه های این نوع مبلمان است. در برخی موارد ممکن است که ظاهر این مدل مبل به صورت کلاسیک باشد که البته در این مواقع نمای ظاهری به طور کامل از چوب است. استفاده از هر کدام از این دو نوع مواد اولیه در مبل کاملا تابع ظاهر محصول است. البته توصیه میکنیم که شما هم در این بخش محصول موارد رو تابع میزان هزینه ای که برای خرید مبل ادارای در نظر گرفته اید و البته دکوراسیون محل قرار گیری این دسته از محصولات قرار دهید.

مبل کلاسیک

مبل چنگی اتریشی

رویه مبل اداری

از جمله مواردی که امروزه برای قرار گیری رویه مبل اداری در نظر گرفته می شود پارچه یا چرم است. حال اینکه این نوع از جنس چگونه می تواند بر روی انتخاب شما تاثیر گذار باشد از جمله موارد مهم در خرید مبلمان اداری به شمار می آید. باید توجه داشت که هر کدام از دو نوع بالا دارای ظاهر و مواد اولیه متفاوتی است که ظاهر مبل شما را می تواند دچار تغییر کند. به طور مثال امروزه پارچه های متفاوتی در سطح بازار موجود است. از جمله این نوع از روکش ها می توان به

  • پارچه مخمل
  • پارچه کتان
  • پارچه جیر
  • پارچه ساتن
  • پارچه شانل
  • پارچه نوبوک

اشاره داشت. هر کدام از این مواردی که در بالا ذکر کردیم کاملا بر روی دکوراسیون محیط کاری شما و البته مبل قرار گرفته در آن موثر است.

مبحث بعد که در انتخاب و خرید یک مبل اداری بسیار حائز اهمیت است نوع طراحی و مدل این دسته از مبلمان می باشد. همانطور که در مطالب گذشته به آن اشاره داشتیم امروزه با توجه به حجم تولیدات و عرضه در سطح بازار مبل می توان تقسیم بندی زیر را برای این دسته از کالا در نظر گرفت.

مبل راحتی

جدید ترین مدل مبل راحتی

 

مبل راحتی اداری

این نوع مدل مبلمان رایج ترین محصول در زمینه تولیدات مورد استفاده در محیط های کاری و اداری است. البته حتما توجه داشته باشید که در مدل مبل اداری کمتر دوخت های مختلف از قبیل پیلیسه دوزی و حتی زیگزال دوزی مورد استفاده قرار میگیرد. این محیط با توجه به شرایط خود می بایست دارای نظم در طراحی دکوراسیون داخلی خود باشد. لذا در عموم مواقع مشاهده میفرمایید که مبل راحتی اداری دارای ظاهر نسبتا ساده و البته فانتزی است. استفاده از دسته های صاف و تشک های تخت از جمله مهم ترین موارد در طراحی یک مبل راحتی اداری به حساب می آید. باید در نظر داشت که مبل راحتی شامل بخش های مختلفی است که استفاده و یا عدم استفاده از آن می تواند محیط اداری شما را تحت تاثیر قرار دهد. از جمله بخش های مرسوم در این زمینه از تولید مبل شامل موارد زیر است.

کاناپه سه نفره

کاناپه دو نفره

مبل تکی

میز جلو مبل

میز عسلی

جدا از مبحث طراحی ساختاری یک مبل راحتی اداری همواره باید توجه داشت که این محیط با توجه به رفت و آمد های بسیار در آن این مسئله را بوجود می آورد که در طول استفاده های متوالی و در سالیان زیاد رنگ روکش این مبل حالت پویای خود را از دست می دهد. در این حالت بهتر است تا از رنگ هایی با طیف تیره برای این بخش از مبلمان استفاده نمایید. حال اینکه جدا از رنگ بندی مبل می توان در نظر داشت که در قسمت های مختلف این کالا باید از بهترین کیفیت مواد اولیه استفاده نمایید تا مانع از خرابی زود آن شود. قسمت های نشیمن و دسته ها از جمله بخش های متداولی است که بعد از مدتی استفاده دچار افت کیفیت می شود. بخش دیگر مبل راحتی اداری که می بایست در هنگام خرید به آن توجه داشت پایه های محصول است. اگر پایه های مبل راحتی از چوب ساخته شده باشد بهترین حالت استفاده انواع مختلفی مانند راش و گردو است. این دو چوب ذکر شده دارای سطح بالایی از استقامت و کیفیت است که می تواند در هنگام بر خورد های ناگهانی اشیا مختلف با محصول مانع از آن شود که این بخش دچار شکستگی و یا له شدگی شود. البته که در مبل های اداری امروزی بیشتر از فلز برای بخش پایه محصول استفاده می شود.

مبل استیل

مبل استیل ورق طلا

مبل کلاسیک اداری

یکی از زیبا ترین حالت هایی که امروزه برای تعبیه دکوراسیون اداری در نظر گرفته می شود سبک مبل کلاسیک است. خود این محصول دارای ترکیب های طراحی متفاوتی است که می تواند تا حد زیادی شما را در انتخاب و خرید مبل کمک نماید. اما همانطور که در مطالب قبل به آن اشاره داشتیم اولویت همواره بر دکوراسیون زیبا است. لذا توصیه میکنیم اگر در نظر دارید از مدل کلاسیک برای محیط کاری خود استفاده نمایید بهتر است قبل از آن به مواردی مانند نور پردازی محیط و یا پوشش دیوار ها توجه نمایید. هر کدام از موارد ذکر شده می تواند بر زیبایی محیط کاری شما تاثیر گذار باشد.

مبل استیل اداری

از جمله نکاتی که هنگام تجهیز دکوراسیون اداری باید به آن توجه داشت حجم فضای در نظر گرفته شده برای مبل است. مبل استیل همواره جز مدل های نسبتا حجیم به شمار می آمده که در صورت وجود فضای کافی برای قرار گیری آن می تواند به دکور دفتر شما جلوه خاصی اعطا نماید. البته که خود این مبلمان هم مانند دیگر محصولات هم دسته خود دارای سبک های طراحی متفاوتی است که سعی کرده به سلیقه خریدار نزدیک شود. یکی از مهم ترین مواردی که در زمینه مبل استیل اداری به آن توجه می شود مدل هایی مثل چپندر است. در این سبک از تولیدات سعی کرده تا با حذف عنصر حجیم بودن مبل فضای بیشتری برای قرار گیری محصولات دیگر ایجاد نماید. توصیه میکنیم اگر در نظر دارید از یک مبل استیل برای محیط دفتری و اداری خود استفاده نمایید حتما تمامی مدل های تحت تولید در این بخش را مورد بررسی قرار دهید.

مبل کلاسیک

مبل کلاسیک ظریف

مبل تختخوابشو اداری

از جمله پر مصرف ترین مدل های مبلمان مورد استفاده در فضای کاری و اداری می توان به سبک تختخوابشو اشاره نمود. در این نوع طراحی این امکان وجود دارد تا از مبل هم برای محیط های پزشکی و هم آموزشی استفاده کنید. به طور مثال اگر محیط کار یک پزشک دارای فضای کمی باشد که این امکان را از شما خواهد گرفت تا از چندین کاناپه استفاده نمایید سبک مبل تختخوابشو می تواند انتخاب بسیاری مناسبی برای قرار گیری در دکوراسیون اداری شما در نظر گرفته شود. همچنین نکته ی مهم بعد در خرید مبل تختخوابشو اداری توجه به استفاده از یراق آلات با کیفیت بالاست. این سبک از تولیدات نسبت به مبل منزل استفاده به مراتب بیشتری دارد. به همین علت ممکن است در صورت عدم از استفاده از اجزایی با کیفیت بالا بعد از مدتی مبل دچار ایراد فنی شود.

موارد ذکر شده در بالا از جمله مهم ترین موارد برای انتخاب و خرید مبل اداری به شمار می آید.

تحریریه شرکت مبلمان و دکوراسیون ایران چوب


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری